alterglob

alterglob

Globalizációkritika, környezetvédelem, alulról szerveződő társadalmi mozgalmak, állampolgári engedetlenség, anarchisták, antiglobalisták, ökogerillák, mindenféle progresszív radikalizmusok. Viva Zapata!

LMP

Friss topikok

Licenc

Creative Commons Licenc

Mérgezett a levegő Budapesten

2008.01.31. 07:10 manvreka

Volt néhány szmogosabb délután az elmúlt másfél hónapban, egy adott ponton még az ÁNTSZ is figyelmeztette a lakosságot, hogy óvakodjanak a szabadtéri fizikai munkától.

Az egyik zöld szervezet munkatársa mesélte, hogy miután múlt pénteken bedugult a  város, 4 óra után néhány perccel elkezdett telefonálni, hogy megkérdezze, mi kell ahhoz, hogy szmogriadót rendeljenek el, és leállítsák az autósforgalmat. A Fővárosi ÁNTSZ ügyeletese azt mondta, hogy már nem hozzájuk tartozik a dolog, hanem a Környezetvédelmi Felügyelőséghez és a Fővárosi Önkormányzathoz, őket viszont már nem lehetett elérni. Hát péntek délután volt.


Kedden a Fővárosi Környezetvédelmi Felügyelőségről tovább küldték az illetőt, hogy ez az ÁNTSZ-hez tartozik, vagy ha nem hozzájuk, akkor a Környezetvédelmi Minisztériumhoz. Utóbbi illetékese végül azt mondta, hogy van erre egy törvény, ami az EU-nak is megfelel, mely szerint a főpolgármester az, aki elrendelheti a szmogriadót, bizonyos feltételek esetén, amit neki jeleznek. S hogy kik jeleznek? Nyilván nem a lakosság, hanem azok, akik a mérőműszerek mögött ülnek. A minisztériumtól végül elküldték a jelenlegi szmogriadó-tervet. Ebből az derül ki, hogy legalább két állomáson túl magas értéket kell tartósan mérniük ahhoz, hogy elrendeljék a riadót.

Még nem éltem meg szmogriadót, pedig látszik a légifotós Budapest képeken is, hogy milyen szürkék a belső kerületek. A berlini ismerőseim is mindig csodálkoznak, hogy itt nem lehet rendesen szuszogni. Persze, Berlin tágas város, széles utcákkal és terekkel, ráadásul az egész lapos mint egy palacsinta, a szél kifúj mindent. Mondjuk nagyjából fele annyian járnak kocsival, mint itt, és most be is vezettek egy behajtási tilalmat a környezetszennyezőbb kocsiknak.

A pesti szmoghoz visszatérve a Levegő Munkacsoport szerint arról van szó, hogy ha a kén-dioxid és a szállópor egyszerre lépi túl a megadott határértéket, akkor lehet elrendelni a szmogriadót, viszont a kén-dioxid szennyezés évek óta alacsony. Az ugyanis a mára már nem túl elterjedt széntüzelésből eredt.


Kedden délelőtt aztán a Heim Pál kórház elé vonult a Levegő Munkacsoport, a Greenpeace valamint a Magyar Kerékpárosklub, ahol a Greenpeace egy mérőműszerrel megmérte a levegő tisztaságát (nem volt tiszta). A sajtótájékoztató keretében a három szervezet azt követelte a fővárostól, hogy ésszerűsítsék a szmogriadó-tervet, csökkentsék a határértékeket, pontosabban a szállópor magas értéke is elég legyen a riadóhoz.

A Fővárosi Önkormányzat közleményben válaszolt. Eszerint nekik nincs lehetőségük megváltoztatni a kritériumrendszert. Azt is írták, hogy a Levegő Munkacsoport évek óta riogatja a lakosságot azzal, hogy vidéki társaiknál 3 évvel rövidebb ideig élnek, holott a KSH szerint a fővárosiak várható élettartama a rendszerváltás óta nőtt. A Greenpeace mérőszműszerére is reagáltak, természetesen nem rendes műszer, a mérés sem volt rendes, úgyhogy az eredmények valótlanok.


Erre a közleményre az LMCs és a Greenpeace egy másikkal válaszolt. Ebben többek között azt írják, hogy az önkormányzatok igenis hozhatnak szigorúbb előírásokat, mint amit a minisztériumi rendeletek tartalmaznak; továbbá az is kiderül, hogy a Greenpeace által használt mérőműszer elég jó ahhoz, hogy azokat a finomporokat is mérje, amiket a hivatalos műszerek nem, úgyhogy előbb-utóbb a fővárosnak is be kell ruháznia egy hasonlóra.


A Fővárosi Közgyűlés ma (csütörtökön) ülésezik. Kedden a Heim Pál előtt a zöldek azt kérték, hogy ezen az ülésen a közgyűlés végre álljon elő valamilyen megoldással a budapesti légszennyezettség mértékének mérséklésére. Ez nyilván nem fog most rögtön megtörténni. Azért kiváncsi vagyok, hogy mikor fog. Vagy hogy szmogriadó mikor lesz. Vajon akkor majd minden autó ott kell megálljon majd, ahol éppen van?

Az emberek meg kiszállnak és elindulnak gyalog?

130 komment

Címkék: budapest greenpeace szmog levegő munkacsoport

A bejegyzés trackback címe:

https://alterglob.blog.hu/api/trackback/id/tr82318900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

0xFFFF 2008.01.31. 08:29:00

Büdöspest Agyarország főttvárosa.

András 2008.01.31. 08:31:16

A Főváros teljesen impotens... Az értelmi színvonal pedig gyalázatosan alacsony. Ide értem Demszkyt és Hagyó Miklóst is..bármi értelmeset is várni....

phaid 2008.01.31. 08:33:19

Senki nem meri elvállalni a felelősséget, hogy olyan szabályokat hozzanak, amelyek alapján ténylegesen el kelljen rendelni szmogriadót.

zebi 2008.01.31. 08:36:12

múlt pénteken bedugult a város? most akkor vagy dugórezisztens lettem, vagy rosszul emlékszem, de mintha egy kis zsúfoltságot leszámítva egész kultúráltan lehetett volna haladni.
ettől függetlenül nagyon durván szar a levegő az utóbbi néhány hétben, bár a szélvihar egy kicsit enyhített rajta.
mit jelent a "tartósan mérni", mondjuk időtartamban?

doors (törölt) 2008.01.31. 08:54:32

"nem volt tiszta"
Kicsit konkrétabb számokat nem kaphatnánk? Mert ez alapján el lehet mondani, hogy Budapest koszos, büdös, szmogos város, és minden nap lehetne írni egy post-ot.

EÖ (törölt) 2008.01.31. 09:05:25

Mi tahó vidékiek csak röhögünk azon, hogy valaki nem kap levegőt és nem tud leparkolni.
nem kötelező pöstre költözni.

Suszter 2008.01.31. 09:12:17

Re: Egyéves Önkéntes 2008.01.31. 09:05:25

Azért érdekelne egy felmérés, hogy hányan járnak be vidékről szennyezni a fővárost.

Természetesen nem az ő hibájuk, hogy nincs rendes P+R rendszer, de nem is kell szítani ezt a főváros-vidék ellentétet.

Blasius 2008.01.31. 09:34:21

Speciel karácsony körül a vidéki városokban is ugyanolyan szar volt a levegő, mint Pesten.

Így max. faluban jó élni, ha a levegőminőség a szempont, igaz ott meg télen a fűtés miatt van büdös, mert az emberek elégetnek minden szemetet, csak hogy spóroljanak a gázzal.

Ez az igazság 2008.01.31. 09:38:12

"Azért érdekelne egy felmérés, hogy hányan járnak be vidékről szennyezni a fővárost."

A szennyezők nagy részét a vidéki ingázóknak köszönhetjük. Egy budapesti csak akkor száll autóba ha meghülyült, ugyanis a vidékiek által generált dugókban metróval vagy villamossal gyorsabban el lehet jutni a célhoz.

steelhand 2008.01.31. 09:51:47

Jah, nem kene videk-fovaros flamet tolni, mert nincs ertelme. Azt mindenki sejti, hogy nem kevesen jarnak be agglomeraciobol autokkal, es tobbseguk 1auto/1fo suruseggel. Azert ez nem keves szennyezest termel.
Az meg a masik gaz, hogy az agylagyult husbabu demszkaj nem pesten lakik, es hogy a fovarosnak 60 eves szmogriado terve van, ami meg a gyarak tervgazdalkodasahoz van igazitva, no meg a varosi gazhoz.
Szerintem a fovaros vezetoseget be kellene tenni egy bura ala es megkuldeni oket egy kis ozonnal, nitrogenoxidokkal, korommal, fekbetetporral, azbeszttel, es szerves szutykokkal... Higgyetek el, azonnal megvaltoztatnak a jogszabalyt..

Hammer · http://cartooncard.hu 2008.01.31. 09:55:27

karácsony körüli napokban szívesen kiültettem volna egy padra a főpolgármstert, úgy 5-6 órára valahol a belvárosban. tuti elrendelte volna a szmogriadót

Lionking 2008.01.31. 09:56:59

Lehetséges, hogy nem az autókon kéne elgondolkozni, hanem azon, hogy mennyi gyár működik budapesten, amelyek eredetileg üres telüteken voltak, csak Budapest terjeszkedésével körbeépítették őket anno panelokkal? Angliában is volt nagy szmog. Mit csináltak? Az összes rohadt gyárat kitiltották és bezárták. Csak vidéken vannak gyárak. A fővárosban, ahogy amúgy is zsúfoltság van, nincsenek.
Az nem érdekel semmit, hogy az Újpest Hőerőmű, vagy a volt Chinoin mit enged a levegőbe? Csak az autók? 12 évig laktam Újpesten. Sikerült allergiásnak lennem, ami előtte nem voltam. Aztán elköltöztem kissé odébb, ahol más szelek fújnak, és lám, már nem fulladok, és nem használok pulmicortot és ventolint sem. Ez ellen kellene elsősorban fellépni. A szemétégetőről már ne is beszéljünk.

hegylakó 2008.01.31. 10:01:54

Egyéves Önkéntes !
ezt komolyan gondolod?
"...nem kötelező pöstre költözni."
én itt születtem és itt is maradok. Ha ezt tenné mindenki nem lenne semmi gond.
Attól lett ilyen nagy és tahó és büdös ez a város, hogy a fél ország felköltözik ide.

Viola, a ló 2008.01.31. 10:07:07

Bringával köll járni, oszt jó lesz! :)

gentry 2008.01.31. 10:07:10

Mindig ez a rinyálás.... Aki nem bírja Budapestet, az költözzön vidékre. Én egyébként nem érzem a saját bőrömön, hogy rossz lenne a budapesti levegő, ilyen volt az mindig (laktam a körúton, a Kosztolányin, szóval volt körülöttem autó bőven). Ami pedig a várható életkort illeti, pont leszarom, hogy pár évvel rövidebb lesz majd az öregkorom, legfeljebb nem 65, hanem 60 éves koromban halok meg. Szóval én maradok a kényelmes autónál...

wagabound 2008.01.31. 10:13:20

Budapesten legtöbbször azért rossz a levegő, mert lesöprik az építészek figyelmeztetéseit: szabad utat kell engedni a légáramlatoknak. Itt mindenki azt épít, amit akar, ha kellően lefizeti az illetékest. Az autóval-gyárral magyarázás - szélsőséges időjátrási eseteket leszámítva - sima mellébeszélés.

Szmogriadót pedig soha nem fognak elrendelni, mert senki nem meri vállalni a felelősséget azért, hogy bölcs vezetőinknak és tanítóinknak, továbbá azok barátainak és üzletfeleinek akár csak egy órára is gyalogolniuk kelljen, vagy szégyenszemre BKV-járműre kelljen szállniuk.

Mad Mind 2008.01.31. 10:26:19

A levegőtisztaságot több helyen is mérik amik, egy 15 percenként frissülő adatbázisba kerülnek, ahonnan a felelősök bármikor lekérdezhetik. Az adatok megvannak, az akarat viszont hiányzik a szmogriadóhoz.

CptAbr 2008.01.31. 10:29:53

Annyira imádom, amikor jön néhány ilyen nagyon rendes szervezet, akik csak a közjó miatt rendeznek egy sajtótájékoztatót és a nép persze kézpénznek vesz mindent.
Az föl se merül senkinek, hogy esetleg a dolog nem ilyen fekete-fehér és nem minden alapból rossz, amit mondjuk a főváros vagy az állam csinál.
A Greenpeace-re az utóbbi időben szerintem még szót is alig érdemes pazarolni, inkább mindent izomból próbálnak megoldani mint ésszel.
A Levegőmunkacsoportról meg csak annyit, hogy aktívan részt vettek a jelenlegi fővárosi környezeti program kidolgozásában, több egyeztetésen ott voltak, többször mondták, hogy igen ez így jó lesz, aztán néhány héttel később a vérbe fikázzák a nagy nyílvánosság előtt azt amivel egyet értettek.
És nem mellesleg itt meg is lehet tekinteni ezt a programot:
www.budapestikornyezet.hu
Kicsit olyanok mint a VEKE, aki a nagy közlekedési "civil" megmondó lett az utóbbi hónapokban csak teljesen véletlenül az elnökük pont a Fidesz delegáltja a BKV ellenőrző bizottságában.
Szóval nem kell mindent kézpénznek venni amit a Levegőmunkacsoport mond, kicsit sok ott a sértődött tanár/tudós (jelölt), aki nem került be a megfelelő pozícióba ezért jól megmondja.

A jogszabályt nem a Főváros alkotja, megtették volna ha megtehetnék. Idén télen pedig egyszer sem érte el azokat az értékeket, amikről szó van.
Ez konkrétan a kéndioxid és a szállópor koncentrációinak az összege. Az első határ ahol intézkedni kell a 400-as értéknél van, ilyenkor a külső körúton (tehát hungária) belülre nem jöhet be csak személygépkocsi, abból is csak a fele. Az hogy ezt hogy határozzák meg változó, ismert módszer az egyik nap a páros, másik nap a páratlan számra végződő rendszámú autók beengedése. A következő szint az 500 as értéknél van. Ami talán egy kicsit közel van a 400-as hoz. Ilyenkor már semmilyen gépjármű (jó, a megkülönböztetett jelzésű és a bkv asszem igen) nem jöhet be a Hungárián belülre.
Idén télen 300 környékén volt a legmagasabb mért, lehet, hogy megközelítette a 400at de biztos nem érte el.
És hogy miért kell megvárni, hogy elérje? Azért mert ha nem a törvény/rendelet/előírásoknak megfelelően tiltaná ki a kocsikat a demszky a városból, akkor meg az lenne a baj, hogy mit önkényeskedik, hogy képzeli, megbénítja a várost, megkeseríti az emberek életét megint...
Ez imádom az ilyen elvakult (környezet)politizálgatásban. Jönnek emberek, akiknek 0 rálátásuk van a dolgokra de persze mindent tudnak...

A sok statisztika az asztmások, léguti betegek stb számának megnövekedéséről, meg azért érdekes, mert azt furcsamódon mindig elfelejtik megemlíteni, hogy jéé ezek a számok pl szabolcsban is így emelkedtek...

Laslow · http://laslow.hu/ 2008.01.31. 10:30:58

Kicsit gáz már, hogy bekapcsolom a rádiót, és rendszeresen azt hallom belőle, hogy lehetőleg ne tartózkodjunk odakint, ha Budapesten élünk. Ma reggel munkába jövet konkrétan feltűnt, hogy szar a levegő. Poros. Büdös. Érezhetően egészségtelen.
Ha én lennék döntéshozói pozícióban, tuti elgondolkodnék rajta és megszületne pár radikális döntés a helyzet megváltoztatására!

kyanzes (törölt) 2008.01.31. 10:34:09

"Azt is írták, hogy a Levegő Munkacsoport évek óta riogatja a lakosságot azzal, hogy vidéki társaiknál 3 évvel rövidebb ideig élnek, holott a KSH szerint a fővárosiak várható élettartama a rendszerváltás óta nőtt."

Annyira jóleső érzés lenne fejberúgdosni egy ilyen férget! Érkezik egy állítás, amit aztán egy teljesen másra vonatkozó állítással cáfolnak meg!

Undorító férges nyomorult állat!

"Valaki ellopta a piros kockát! - erre a válasz: - Nem én loptam el a kék gömböt!"

Nyomorult állatok!

szimat 2008.01.31. 10:35:18

...azt hiszem, néha eltájoljuk magunkat.
Méricskélhetjük azt, ami van, höröghetünk, hogy mennyi, de talán azt jó lenne meglátni, hogy az a szenny ami a levegőben van, tőlünk termelődik.
Ezt kéne az építés, közlekedés és a fűtés előrelátó tervezésével és szervezésével rendezni.
A szmogriadó csak tüneti kezelés akkor, amikor a szél nem képes kifújni mindazt az ocsmányságot, amit termelünk.
...kicsit tovább kellene látnunk az orrunknál.
A vitatkozóknak pedig szívből ajánlom olvasásra azt a bizonyos dokumentumot, amit a főváros illetékesei emlegetnek.
...édeskevés a konkrétum benne.

szimat 2008.01.31. 10:35:22

...azt hiszem, néha eltájoljuk magunkat.
Méricskélhetjük azt, ami van, höröghetünk, hogy mennyi, de talán azt jó lenne meglátni, hogy az a szenny ami a levegőben van, tőlünk termelődik.
Ezt kéne az építés, közlekedés és a fűtés előrelátó tervezésével és szervezésével rendezni.
A szmogriadó csak tüneti kezelés akkor, amikor a szél nem képes kifújni mindazt az ocsmányságot, amit termelünk.
...kicsit tovább kellene látnunk az orrunknál.
A vitatkozóknak pedig szívből ajánlom olvasásra azt a bizonyos dokumentumot, amit a főváros illetékesei emlegetnek.
...édeskevés a konkrétum benne.

NoCigi 2008.01.31. 10:39:15

Az ÁNTSZ sem meri felvállalni a feladatát. Igen. Budapesten az utcákon mérgező a levegő. Aztán lemész az aluljáróba ahol egy kicsit talán jobb lehetne, hogy ott ne közvetlenül érjen a mérgező hatás, de ott meg a dohányzók fújják a mérgező füstöt. A dohányzó közvetlenül a körülötted lévő levegőt mérgezi.

Ezt a környezetvédők mindig elfelejtik megemlíteni.

Az ÁNTSZ még a bevásárló központokban is engedélyezi a rossz helyeken kijelölt dohányzóhelyeket.

A dohányzóknak sajnos nincs erkölcsi alapjuk a tiltakozásra pedig jó lenne ha többen lennének azok a hiteles emberek akik felemelnék a szavukat a levegőszennyezés hatékonyabb visszaszoritása mellet.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.31. 10:48:19

Azért az ingázáshoz tegyük hozzá, hogy nincs túl sok lehetőség bejárni. S-Bahn rendszer nem prioritás a fejlesztéseknél, P+R-ből meg van asszem 4500 férőhely. Az időbeli arányok úgy alakulnak nálam, hogy 2*2 óra utazás tömegközlekedéssel, vagy 2*45 perc kocsival, még akkor is, ha dugó van. Nemsokára közelebb költözök, fele olyan távolság, kb. 2*20 perc lesz kocsival, de : MÁV + tömegközlekedés 2*1,5 óra.

Viszont lesz majd 4-es metró annyi pénzből, amiből a közlekedést is meg lehetett volna oldani, P+R parkoló nélkül. (Kiváncsi leszek, mi lesz az Index kontra 4-es metró per eredménye...)

Egy ingázó, 1 fő per 1 kocsi :)

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.01.31. 10:49:10

Egyébként pedig a levegő miatt költöztem ki, hihetetlenül mellbevágó amikor átlépem a városhatárt. :(

CptAbr 2008.01.31. 10:50:15

kyanzes :
itt konkrétan a Levegő munkacsoport mondja azt, hogy ők nem is beszéltek semmit a kék gömbökről, amikor ezt a demagóg dumát küldik évek óta.
És aztán persze az hazudik aki azt mondja, hogy de beszéltetek róla...

873ujr3rk 2008.01.31. 10:50:47

"Budapestnek tempó kell!
Budapestnek levegő kell!
Budapestnek metró kell!
Budapestnek nyernie kell!"

Budapestnek élet kell!
Budapestnek szeretet kell!
Budapestnek nem ígéret
Budapestnek Demszky kell!

Refrén:
Budapestnek tempó kell!
Budapestnek nyerni kell!

Budapestnek több híd kell!
Budapestnek több út kell!
Budapestnek zöld hullám
Budapestnek zöld lomb kell!

Budapestnek tiszta fej!
Budapestnek tiszta kéz kell!...
...Igen, igen, Budapestnek lépést kell tartania Budapesttel!"

énekeljük közösen.

Szimat 2008.01.31. 10:55:08

...a ingázáshoz egy gondolat:

Valószínűleg kevesen járnak Budapestre dolgozni puszta nagyúri passzióból.
...talán meg lehetne azt is nézni, mennyi munkahely van az agglomerációban és kicsit távolabb.
Munkábajárás szempontjából az agglomeráció lassan 80 km-re nő. Nemrég az örök vadászmezőkre távozott barátom Dunaújvárosból, másik Balassagyarmatról, egy Várpalotáról jár Budapestre dolgozni.
Nem hiszem, hogy életük értelmének a buszozást látják, és ezért nem vállalnak otthon munkát...

Szimat 2008.01.31. 11:00:10

Nos, innen elolvasható Budapest merretovábbja:

(pl. a google meg fogja találni)

Környezeti
Program
Budapest

Felülvizsgálat - Középtávú akcióprogram

egyeztetett tervezet

2007. november hó

nixon 2008.01.31. 11:01:23

"Attól lett ilyen nagy és tahó és büdös ez a város, hogy a fél ország felköltözik ide. " és szerinted pl én mi a faxért költöztem ebbe a szutyokba? Szerinted jó dolog, hogy még anno tényleg nehezen megszerzett diplomámmal vidéken kitörölhetem a seggem? Lehetsz közmunkás vagy napi 2! ezer forintért túrhatod orral a kukoricaföldeket. Egyik sem túl bíztató perspektíva.. Hidd el ha nem sorvasztaná szándékosan el ez a sok mocskos szar tetű genny alak a vidékieket, és magát a vidéket, sokkal kevesebben jönnének fel dolgozni.

bagoyy 2008.01.31. 11:01:51

Bizony, voltak napok, amikor a pusztán levegőtől kapart a torkom, állandóan köhögtem. Hatóságok? Mint Csernobilban.
Hozzájön persze az, hogy a közlekedésszervezés tragikus, már nem is céljuk a forgalom gördülékennyé tétele. Rengeteg forgalomszűkítő dolgot hajtottak végre. Például régen fel lehetett hajtani az Apáczaiból az Erzsébet hídra, most be kell menni az Irányiba. A Lónyai és Rádai utcát kivonták a forgalomból. És ez csak két példa, de rengeteg van. A lámpák szivatósan működnek. Üllői, Váci úton elindulsz a zöldre és az 50 méterre lévő következő lámpa elédvágja a pirosat. Városvezetés = tehetségtelenség + tehetetlenség

Lolka 2008.01.31. 11:02:14

Kedves CptZsöci!

Nem biztos, hogy nem elavultak a jelenleg mérvadó jogszabályok. A cikkben is megemlítik (illetve Te is írod), hogy szállópor és SO2 koncentráció alapján rendelik el a szmogriadót (amúgy 400 500 mi akar lenni? ppm?), kívülállóként azt mondom, hogy hülyeség ez, inkább NOx-ra kéne.

Cerium 2008.01.31. 11:06:56

Milyen finomporok? Ha levegőszennyezettségről, levegőszennyezettség mérésről van szó, pontosabban kellene fogalmazni. És pontosan mire gondol a cikk szerzője, amikor azt írja, hogy az egyik műszer jobb mint a másik. Ilyen szemszögből a cikk teljesen értéktelen és értelmetlen. Üdv egy nemzetközi levegő-monitoring konferenciáról!

malar 2008.01.31. 11:09:54

gentry:

Lehet te leszarod, hogy pár évvel korábban halsz meg és ezért pöfögöd a kipufogógázt több millió másik ember orra alá, csak hogy a seggedet ne a lábaidnak kelljen vonszolnia.

Azt azonban talán érdemes lenne megkérdezni, hogy az a több millió másik ember is leszarja-e.

No félreértések elkerülése végett, nem én vagyok az, akinek a rossz levegő lesz az első / utolsó szög a koporsójában, nekem már rég megvan minden szög ami ahhoz kell, egyel több, v kevesebb nem számít. Azt azonban nem kéne ilyen nagyképűen kijelenteni, hogy téged nem érdekel az életed, ezért teszel rá magasról.

Ezzel az erővel ne ítéljük el a terroristákat, hiszen egyik se sajnálja az életét a szent ügyért, az a párszáz / ezer másik ember akit magával visz ugye meg nem nagyon számít.

Ne ítéljük el az ittas autóst aki letarolta a buszmegállót, hiszen a saját életével mindenki úgy játszik ahogy akar, a többiek meg ne álljanak a megállóba ha nem akarnak elpatkolni.

Csak én érzem a hibát az ilyen gondolkodás mögött?

rio 2008.01.31. 11:20:39

"Budapesten az utcákon mérgező a levegő. Aztán lemész az aluljáróba ahol egy kicsit talán jobb lehetne, hogy ott ne közvetlenül érjen a mérgező hatás, de ott meg a dohányzók fújják a mérgező füstöt."
na ne kezdjük már megint. szegény állambácsit ne szídjuk, nem minden feketefehér, de a dohányosok mégiscsak feketék. mondanék egy példát: olyan ez az egész, mintha egy daganatos beteg benőtt körmét akarnánk gyógyítani, miközben aszondjuk, mi vagyunk a rák ellenszere. lásd még: "cigánybűnözés" elleni vonulás a fehérgalléros bűnözés fellegvárában, tehénböfögés-probléma az ózonlyuk alatt, és hát a dohányosok szerepe a mérgezett budapesti levegővel kapcsolatban. lexebb persze, hogy TÉNYLEG van aki ezeket komolyan gondolja. a vírusírtó legnagyobb ellensége a tudatlan (értsd: barbár, mindenevő, orránál fogva vezetett) user. urambocsá', ilyeneket vettek rá anno az inkvizítorok, hogy boszorkányt égessenek. égessetek dohányost.

WTF 2008.01.31. 11:21:09

"Egy budapesti csak akkor száll autóba ha meghülyült"
Én budapesti vagyok és igenis minden nap autóba ülök, ugyanis nem vagyok hajlandó mindenfajta koszos, büdös kéregető, beteg csürhével és csövesekkel egy légtérben utazni, legyen az bármilyen közlekedési eszköz.
Inkább a kocsiban ülve, zenét hallgatva kivárom, hogy eljussak az úticélomhoz. Én így látom

manvreka 2008.01.31. 11:22:21

"tartósan mérni" - 6. § (1) A füstködriadó egyes fokozatait akkor kell elrendelni, ha a légszennyező anyag koncentrációja két mérőállomáson 3 órán keresztül folyamatosan eléri vagy meghaladja a vonatkozó jogszabályban rögzített küszöbértékeket.
(2) A füstködriadót meg kell szüntetni, ha a vonatkozó jogszabályban megjelölt légszennyező anyag koncentrációja, valamennyi monitorállomáson legalább 4 órás időtartamban a 24 órás levegőminőségi határérték másfélszerese, ózon esetében a napi 8 órás mozgó határérték 130%-a alatt marad, és a meteorológiai előrejelzés szerint a légszennyezettség további csökkenését elősegítő időjárási helyzet várható. A kén-dioxid + szállópor (PM10) miatt elrendelt füstködriadó esetén a légszennyező anyag koncentrációjának, anyagonként külön-külön kell a levegőminőségi határérték másfélszerese alatt maradnia.

Ez meg egy cikk az inforádión:

Nem lépnek az állami hatóságok, hiába magas a légszennyezettség

A fővárosi önkormányzat tud arról, hogy Budapest több pontján folyamatosan meghaladja a légszennyezés az egészségügyi határértéket, ám beavatkozni addig nincs hatásköre, míg a füst sűrűsége túl nem lépi a szmogriadó magasabb határértékét. Molnár Zsolt, a főpolgármesteri hivatal környezetvédelmi ügyosztályának helyettes vezetője szerint a két érték közötti sávban az állami hatóságok illetékesek bármilyen lépést tenni, ám erre még nem volt példa.

www.inforadio.hu/hir/belfold/budapest/hir-177505

nemvidéki 2008.01.31. 11:22:49

Tényleg sok vidéki jár le pestre dolgozni, meg az átmenő forgalom is nagy. Csak arról el kellene gondolkozni, hogy miért ! Azért mert ilyen ostobán agyonközpontosított, vízfejű országbasn élünk. Még az autópályákat is úgy építik, hogy az elsődlegesen a pestieknek legyen jó. Decentralizáció ! És ezzel a pestiek is jól járnának, mert kapnának egy élhetőbb várost. Hagyjuk már ezt a világváros dumát ! Nem az és sosem fogják együtt emlegetni New Yorkkal, Londonnal vagy Párizzsal. Még ha 5 metró lesz akkor se. Le kellene szállni a magas lóról. És az sem kőbe vésett dolog, hogy mindörökké bp maradjon a főváros...

macs 2008.01.31. 11:23:20

vidékieknek üzenem, hogy nem kell úgy felvágni a tziszta levegővel. Európa "portérképén" (szálló "por", isten tudja hány mikronig mérve) kis országunk a legszarabb és a kevésbé szar kategóriákban szerepel (a Somogyi dombság pl. még a jobbik). még a ködös Anglia is sokkal jobb nálunk, Londont kivéve persze. a legtisztább helyek egyike pedig meglepő módon a spanyol fennsík.

manvreka 2008.01.31. 11:27:09

www.levego.hu/letoltes/kapcsolodo_anyagok/heimpal-sajto_080129.pdf

ez meg a két szervezet sajtóanyaga, ebben azt mondják, hogy igen résztvettek a tisztaságvédelmi/környezetvédelmi program kialakításában, majd egy lista, hogy mi hogy valósult meg.

meg egy jópofa térkép is van, hogy a döntéshozók hol laknak.

Meg ez is:
A legfontosabb légúti szennyezők: a kis részecskék, , a nitrogénoxidok, az ózon, a kén-dioxid és a szén-monoxid. Budapesten ezek döntően a gépkocsikból származnak. Ezek az anyagok főleg légúti
problémákat okoznak, nehézlégzést, asztma-fellángolást. Rövidítik az
életet és szerepük van a hirtelen csecsemőhalálban.

0xFFFF 2008.01.31. 11:27:12

lion king jófej budapesti ! Elköltöztetné a gyárakat vidékre, mások orra alá, mert neki büdös. Lion king ! Az apád faszát !

gaze 2008.01.31. 11:28:04

Aha, cinirudi ez az egész.
Ez egy rohadt kényelmes álláspont a fővárosnak, hiszen "nem a mi feladatunk".
Nem tudom, szerintem az élet néha rohadtul egyszerű: Van budapestnek egy főpolgármestere, ő a boss, neki kell intézni az ügyeket, elérni a célokat. Nos, a feladat rohadtul nem teljesül, a célok nagyon nincsenek elérve. Az ROHADTUL nem érdekel, hogy már megint MIÉRT NEM sikerült ezt vagy azt elvégezni, végrehajtani.
Igen, vagy nem, 1-es vagy 0. Szar a levegő vagy élhető a város.
Ez néha tényleg ennyire rohadt egyszerű.
Ahogy az is, hogy szépen széttárjuk karjainkat, hogy hát mi annyira szeretnénk szmogriadtó meg óvni a polgárokat, stb, de hááááát sajnosssss nem a mi dolgunk.
Magyar ugar, magyar posvány.

Nina 2008.01.31. 11:40:52

Jujj de nagyon szeretem, amikor emberek megmagyarázhatóvá teszik, hogy a többi embert mérgezik. :(
És szerintem, aki a gyárakra és a nemtom mikre fogja a szmogot, az nem ment még végig a körúton, vagy nem tekert fél métert sem az autósforgalomban.

jancsy 2008.01.31. 11:42:26

Nem kell autóval járni és nem lesz szmog.
Bonyolult.

macs 2008.01.31. 11:43:46

egyébként meg nevetséges a vidéki ingázókra hivatkozni - a mert a pesti cégeknél is csak az nem jár autóval,a ki nem engedheti meg magának (nincs elég pénze rá, nincs parkoló stb. stb.). a magyarok legalább olyan kényelmesek, és lusták, mint az olaszok, akik még a sarki trafikba is robogóval pőffennek le, és nem értik ők sem, hogy akkor miért is van dugó meg szmog. a kosztolányi tér egy baromi nagy, relatíve levegős és nyitott tér + Budán többnyire van egy kis szél a domborzat miatt - tesztelésere (ottlakással) inkább ajánlom a Kiskörút, Hungária, Kossuth L. u. környékét. Angliában az agglomeráció nem szaros 80 km, hanem 100-200 - csak ott vannak szuper gyors vonatok, és megdöbbentő módon az emberek még hajlandók is utazni velük. itthon azonban nehezen tudom kárhoztatni azt, aki mégis a kocsit választja. ha utazott már túlzsúfolt MÁV járatokon a peronon/ vagy csak állva/ vagy a biciklitárolóban, de persze nem féláron vett jeggyel mindezért..... szóval van itt még mit fejleszteni. a csúcs azonban azok az emberek cégek, akik leginkább egy toronyházakkal telezsúfol betonkockának képzelnék el a fővárost, tele szép irodaházzal, csak közben azt felejtik el, hogy abban meg élni nem lehet rendesen. olyan lenne, mint Shanghaj - európai szemmel tömény beton és borzalmas.

attila.lendvai@gmail.com 2008.01.31. 11:44:11

P+R rendszer??? pesten???

ezt egy haveromnak irtam, keresek valakit akit erdekelhet egy ilyen cikk:

szopatnak a kispesti onkormanyzatnal mert fuvon parkoltam a metronal.

jo lenne egy cikk errol, akar meg is irnam, ha van erdeklodo.

ilyesmik lennenek a fo gondolatok:

- kispesti metro, (elvileg) P+R, varosi dugok ellen, hajra BKV, szmog, stb
- onkormanyzat altal fenntartott fizetos parkolo a metro vegallomasanal (nesze neked P+R)
- onkormanyzat szabhat ki birsagot azokra akik nem allnak be a sajat fizetos parkolojaba. (nem csak a fuvon parkolokat szivatjak, a mellekelt fenykepen latszik, hogy mindenkit fenykepeznek aki kinn parkol)
- onkormanyzat feladata lenne uj parkolok letesitese (ugyan minek, ha ellenerdekelt?)
- a minap 9-10 ora korul (csucsido) kb 50-100 autot lattam "tilosban" parkolni
- onkormanyzat a metrohoz kozeli teruleten, a parkolo bovitese helyett inkabb eladta/kiadta a teruletet egy autokolcsonzonek (talan, esetleg, mert ellenerdekelt a parkolo boviteseben?)
- augusztusi "tilos" parkolast dec 23-an kapom meg, 30 000-ig terjedo birsag.
- de en azert 3 napon belul kuldjek valaszt, amiben kb meg a szexualis szokasaimrol is szamolja be...
- nem kuldtem, mert kulfoldon voltam es a csalad vette at. erre most beideznek munkaidoben a lakhelyemen (!) a polgarmesteri hivatalba. +5000 ha nem megyek, es eloallittatnak a sajat koltsegemre.
- mindez mar most szazezres nagysagrendu koltseg/termeleskieses, ha azt feltetelezzuk, hogy az orszag egy kozos csonak
- ahelyett, hogy kuldtek volna egy 5000-es csekket amit mar reg befizettem volna es tobbet nem parkolok oda
- vagy esetleg csinalnak tobb parkolot, de aki errol almodik ebben az orszagban mar az idiota kategoriaba sorolhato. mindenkinek csak es kizarolag a sajat erdeke, semmi mas.

lattam mar par orszagot, jo cinikus cikket lehetne irni, hogy mi miert tartunk itt... :)

Albrecht 2008.01.31. 11:46:12

@ CTPZSÖCI

ezek az összeesküvési-elméletek.. na kreálok én is egyet: téged viszont demszky meg hagyó fizetett le, hogy ide ilyen ostobaságokat írj. egy müködöképes orrú, szemü és fülü ember biztosan másképp nyilatkozna. szerinted a levegö budapesten egészséges, a bkv botránytalan, a városfejlesztés korszerü? hál istennek hogy léteznek olyan civil szervezetek, akik megemelik
a hangukat a kizárolag gazdasági érdekekben gondolkodó polit-vezetöinkel szemben, bármely párthoz is tartoznának.

ateista 2008.01.31. 12:57:09

Mint kisgyermekes apa és mint állampolgár, akitől megvonják a tiszta levegőhöz való jogát azok a városvezetők, akik képtelenek úgy végezni a munkájukat, hogy Budapest elfogadható levegőjű város legyen - tiltakozom!!!!
Autót használni nem állampolgári jog. Az egészséghez azonban mindenkinek joga van.
Rendes emberek, ki az utcára és vesszen az értelmetlen környezetszennyezés!

Zsozsi 2008.01.31. 13:05:50

1. Asszem a cikk szerzői a mi érdekünkben szóltak, tehát nem kellene fikázni.

2. Az, hogy a fél vidék a fővárosba költözik nem a vidékiek hibája, hanem a bp-i városvezetés és egyébként a kormány fővárosközpontú gondolkodása (de valójában ez sem igaz lásd 3. pont).
pl. hogy csak egy dolgot említsek a 4-es metróra fordított pénzből lehetne vidéki munkahelyeket létrehozni, aminek következtében kevesebben járnának bp-re ergó kevésbé lenne szükség rá. És akkor még nem említettük a mallorcai metrót.

3. Demszkyt lehet szidni, de Ő sem hibás, csak bp-i - sajnos hihetetlenül beszűkült látókörű - szavazópolgárok, akiknek úgy jó minden ahogy van.

Józsi 2008.01.31. 13:09:05

GENTRY, te egy akkora köcsög balfasz vagy ameddig csak ellátsz. Remélem nem 60 éves korodban dögölsz meg a szmogtól hanem mihamarább. És remélem a szaros autódban temetnek el.

hegylakó 2008.01.31. 13:10:07

Ez igen!
Ilyen emberek kellenének mindenhova!
jog a tiszta levegőért?!?!? ilyenről hol hallottál?
Vannak országok, ahol még az eső víz gyűjtéséért is megadóztatják az embereket...
Ki az utcára tiltakozni meg pont jó időtöltés, ha az ember szét akarja kapatni magát a biztosúrakkal.

ternero 2008.01.31. 13:15:23

a politikusoknál csak az ilyen Gentry féle emberek a visszataszítóbbak.

undorító posvány

gaffa 2008.01.31. 13:22:58

az ember azert dolgozik, hogy ugy eljen, ami jobb neki. csatlakozva tobbekhez: en otthon dolgozom, es ha neha megis ki kell mennem a varosba, akkor azt autoval teszem, egyreszt mert 12 evig tomegkozlekedtem minden letezo modon, es igy, hogy megtehetem az autotartast, immar nem ohajtok budos tomegben nyomorogni, varakozni, haromszor-negyszer atszallni. ez persze egyeni dolog. ami a bp-videk problemat illeti: eredetileg videki vagyok, es eltem a legnagyobb nagyvarosainkban, de annal tobb ambiciom van munka, kultura, szorakozas, eletszinvonal stb. teren, mint amit a videk kinalni tud.
viszont a kornyezetszennyezes egyertelmuen a mi felelossegunk. mindket felnek igaza van, de az egyen es a kozosseg erdekeit ossze kellene hangolni. erre tud valaki valamit vagy csak mindenki hajtja a magaet? ettol meg nem fogok buszra szallni ugyanis (tegyuk hozza: erosen fustolgo, kornyezetszennyezo buszokrol is szo van)

frog 2008.01.31. 13:27:26

Ti még nem biciklivel jártok???

jozo 2008.01.31. 13:29:15

cptzsöci: elmész a fenébe a teljes szdszes városvezetéseddel együtt!

mi a fenébe kell azonnal a Vekét a fidesszel összemosni és politikát keverni ebbe?

évek óta van Veke, ezeregy alkalommal jelezték, baj van a metróval, a közlekedéssel, a P+R parkolókkal, a máv-hév-villamos közlekedéssel, stb

az oldaladon jelezte bárki is, hogy igen, figyelünk rátok?
mert nem emlékezem rá...

hogy ezek után a fidesz vitte be őket?
hol érdekel, ha végre hivatalos helyen hivatalosan szólalhatnak meg és nem csak "pr akcióban, tvben" látom őket?

tényleg: a Bpen dolgozó cégek iszonyat pénzeket fizetnek, ezeket a főváros hova teszi?

mert szivesen fogadnák ezeket a cégeket bárhol Bpen kivül: nekünk (vidék) pénzünk lesz, nektek friss(ebb) levegőtök.

hja kérem, ha Demszkyék hagynak titeket jó pénzért megfulladn? IJ polo...

frog 2008.01.31. 13:33:15

Nem a politikusokat és a városvezetőket kell szidni, hanem észrevenni, hogy Te magad is tehetsz valamit!
Persze könnyebb malmozva másra hárítani a felelősséget/feladatot, mint inkább nyeregbe pattanni.
Hahó!!! Ébredjetek fel!!!
Ha tekersz, nem lesz büdi!

malar 2008.01.31. 13:36:27

Engem spec nem zavarnak az autosok, a dohányosok, a gyártulajdonosok, stb..

Sajnos a mai tömegközlekedés mellett egy autó sok esetben kemény órákat spórol meg az embernek naponta, ami bizony havi szinten kemény forint ezreket jelenthet, amennyiben elfogadjuk, hogy az idő pénz. Ezt mondjuk ellensúlyozza az auto fenntartási költsége, ugyanakkor ott van a kényelmi faktor is, szóval inkább hagyjuk.

A probléma csak azokkal a majmokkal van, akik azt gondolják, hogy az auto valami szent jog, hogy a világ csak őértük létezik és csak az ő életük / egészségük számít.

Egyszóval van egy egészséges egyensúly a gondolkodásmódban, valahol a "leszarom mert nekem jó" és a "nem csinálom mert másnak szar" között. Szerintem erre kéne törekednie mindenkinek. Tolerálni mások érdekeit, épp annyira amennyire elvárjuk másoktól, hogy a övékét szem előtt tartsák.

Egy mondatba foglalva:
Élni és élni hagyni.

Nem tudom ebben mi nem megy olyan sok embernek.

GAFFA 2008.01.31. 13:36:32

FROG: nem, sajnos a bicikli, barmennyire is kedvelem, nem alkalmas minden elethelyzetre.
nem minden helyre lehet 10-20 km (reszben hegyi) biciklizes utan szuksegszeruen csontig leizzadva beallitani ugy, hogy kozlom, hogy eloszor most zuhanyoznek es a kituno biciklisszerkot at szeretnem cserelni elegans ruhara es cipore (es most ne kezdjunk vitatkozni azon, hogy miert kell joszagunak es elegansnak lenni egyes helyzetekben).

Jarlaxel 2008.01.31. 13:40:41

Igen Gaffa én is így látom. Ezzel szemben akit lehet én megpróbálok rávenni arra, hogy inkább tömegközlekedjen, mégha kocsija is van. Mert megteheted, hogy inkább buszozz ha autód van, de tüdőt nem cserélhetsz. Azért mert lehetőséged van valamire, még nem jelenti azt hogy észszerű és hasznos az amit megtehetsz.
Igen, össze kell hozni a 2 tábort, de ki akarja elkezdeni?!

frog 2008.01.31. 13:42:07

Najó! :-) Belátom!
De csak gondolj bele, ha csak minden 5. ember, minden 2. nap bringázna...
Vajon milyen eredményt érnénk el?
Vagy akkor úgy is nézhetjük a dolgot, hogy mindenki bringázna, aki teheti...Szerintem már ez elég lenne a javuláshoz!
Dehát lusta nép a magyar, meg szeret a drága kocsikkal villogni.

tátra 2008.01.31. 13:46:15

Jó lenne mérési eredményeket is olvasni és összehasonlítani a szabályokban leírt értékekkel. Így olyan ez a cikk, mintha valami politikus írta volna, konkrétum nulla.

GAFFA 2008.01.31. 13:47:29

hogy mindenki bringazzon, vagy setaljon, aki teheti, abban egyetertunk, bar teljesen ez sem eletbiztositas (levego -- igaz, gazalarcot be lehet szerezni; autos forgalom). a bkv, a mav, a volan es az altalam ismert videki "-kv"-k ellen pedig sajnos komoly indokok tudnak szolni, es higgyetek el, hogy nemcsak a lustasag.

vérbárány 2008.01.31. 13:50:17

Na most, akkor árulja el már valaki, mivel járjak. A Bkv-n hemzsegnek a bunkók, rámköhögnek, a színvonal szar, tömeg van, nekem jönnek, eltaposnak, ritkítják a járatokat, drága a jegy és a bérlet. Ha vidékről jövök fel, a távolsági buszon télen hideg van, nyáron szétizzadom az agyam, szintén tömeg van, tovább tart az út, a buszok sokszor lerobbannak. Hát akkor kérdem én, ha már légszenynezés, menjen már ki valaki a Hungáriára, és tisztitsa ki onnan a kamionokat. Na ott aztán élni nem olyan mókás, mégis sokan oda kényszerülnek. Miért a kisautósokat kell szidni? Ha a buzi zöldek nem nyavalyognanak a körgyűrű miatt, már rég kinn lehetnenek a nagy autók. Hát szívják csak a szennyet a fene egye meg ....mindig ez a hiszti.jajj neeee, azt neee, ezt neeee, mert a békák meghalnak, amik egyébként us meghalnak már mert akkora szutyok az egész város....akkor legalább mi ne haljunk már meg a szmogban...:(
Ha a tömegközlekedés végre elér egy színvonalat, amiért én annyit fizetek, akkor majd azzal közlekedem.

vérbárány 2008.01.31. 13:53:49

Kedves Frog. Nem lustaságból nem bringázom, és valószínűleg a többiek sem azért, hanem mert szar a bicikliút, márha van, de a legtöbbet az autóútból csippentették le, ami tudod mit jelent? Hogy 1 m-ed van a bringáddal flangálni az őrült kocsisok közt, akik 80-al mennek el melletted, jobb esetben nem rátja rád a kormányt. Menjen mindenki biciklivel a kamion mögött. Persze...

ternero 2008.01.31. 13:55:26

"ugyanakkor ott van a kényelmi faktor is"

hát ez az. a sok primitív nem csak akkor használja az autóját, amikor az tényleg szükséges, vagy legalábbis ésszerű, hanem akkor amikor csak megteheti, mert nehogy már meg kelljen emelni az elkényelmesedett valagukat egy akárcsak egy 5 perces sétára...

"ha megtehetem, meg is teszem, szarok én másokra", ez a hozzáálásuk... felelősségérzet zéró, még a minimális önkorlátozás is ismeretlen fogalom.

és ez nem vátozik, nem is lesz jobb soha. soha.

ternero 2008.01.31. 13:57:20

jarlaxel:én is pontosan így látom. csak te szebben fogalmaztál:-)

üdv

vérbárány 2008.01.31. 13:59:05

Na jol van jol. Akkor busszal se jarj, mert az is ontja magabol a gazt....ááááá...csak altatjuk magunkat itt a tömegközlekedessel....mert a villamos az aramot zabalja a trolival egyutt, es ugye mar az sem jo...behalozott minket a pazarlas....ez van.....akkor ennyi erovel mar ruhat se vagyen senki, mert a kinaiakat ehberert dolgoztatjak. Minden mindennel osszefugg, miattunk, emberek miatt. Ez a legszarabb, hogy nem tehetunk ellene semmit...:(

DemisCastro 2008.01.31. 13:59:37

GENTRY ELMÉSZ TE A PICSÁBA.

AZÉRT ÜLSZ AUTÓBA, MERT LESZAROD, HOGY ÖT ÉVVEL KORÁBBAN HALSZ MEG?

ÉS AZT IS LESZAROD, HOGY AZ ÉN GYEREKEIM 5 ÉVVEL KORÁBBAN HALNAK MEG???

MONDD A SZEMEMBE JÓBARÁT, ÉS NEM 5 ÉVVEL HALSZ MEG KORÁBBAN, HANEM MOST.

vérbárány 2008.01.31. 14:01:56

Nezzetek meg a The Corporation cimu filmet, meg oldala is van. Tessek megnezni. MINDENKINEK. Es gondolkodjatok el. Azon, ha veszel akar egy jegkremet is, milyen kart okoztal.

ternero 2008.01.31. 14:03:17

Kedves Vérbárány! "A Bkv-n hemzsegnek a bunkók, rámköhögnek, a színvonal szar, tömeg van, nekem jönnek, eltaposnak, ritkítják a járatokat, drága a jegy és a bérlet"

Ez így van. Minden nap magam is megtapasztalom. Mégse kocsival járok. Pedig simán megtehetnem.

zerge 2008.01.31. 14:05:49

Nesze nektek Bp.-re központosítás. Ott rohadjatok meg mindahányan azt akarjátok, hogy csak a fővárosban lehessen normális jövedelemhez jutni. Meg is döglötök érte -szó szerint. Nem sajnálok egyetlen egyet sem. hehehe

vérbárány 2008.01.31. 14:06:56

Ternero, elhiszem, de van aki birja, van aki nem. Én 10 évig azzal jártam, idén viszont nem fogok. Nem megy tovább. Van mikor eleg az emberekbol, es abbol hogy a csoves odapisil a villamosra, vagy a rohado labat felteszi az ulesre, es ezt nem csak ugy irom. Mondjuk, nem megyek be a varosba kocsival, csucsidoben, ez igaz. De nem birom az igenytelenseget.

kiscica33 (törölt) 2008.01.31. 14:09:13

Hello, azért a tömegközlekedés nem annyira szar, mint amennyire itt lefikázzátok.
Minden nap azzal járok, multis középvezetőként, pedig megtehetném hogy kocsival járjak, de nekem nem éri meg hogy többet ücsörögjek dugóban.
Talán egyszer próbálja ki aki itt a kocsiból nagyon fikázza.
Egyébként meg kocsival se kényelmesebb, igaz hogy ülsz és rádiót hallgatsz, de nem haladsz, sok marha bevág eléd, nyomja a dudát, levillog. Ez jobban idegesít mint hogy állok a villamoson 20 percet..

GAFFA 2008.01.31. 14:10:41

miert kell ennyire agresszivnak lenni? itt egyebkent mindenki, aki a sajat es masok varhato elettartaman liheg, nemdohanyzo, nem iszik kavet, alkoholt, kvazi egeszsegesen taplalkozik, sokat mozog, tovabba nem stresszeli magat es a korulotte eloket (gyermekeit is ideertve), es szelektiv hulladekgyujtest folytat stb.?

ha igy van, akkor megemelem a kalapom.

en pl. lehet, h neha autozom, de a fentiek kozul mindegyik problemas dolgot probalom elkerulni. az osszkep is szamit...

frog 2008.01.31. 14:10:54

Hihihihihihihiiiiiiii
Ahány évet elveszítek az életemből a szmog miatt, annyit nyerek a rendszeres bringázással és sporttal. De az én helyzetem még ennél is jobb: vidéki létemre most Pesten élek és van munkám, ezért nem halok éhen.

GAFFA 2008.01.31. 14:13:38

kiscica33: szerintem a legtobben ismerjuk a BKV-t... csak mas a tureshatarunk

de tovabbra is varna az ember a konstruktiv megoldasokat

zerge 2008.01.31. 14:14:05

Frog! Pont erről beszélek. Te is szaporítod sajnos kényszerűségből a fővárosi embernyomort. Miért nincsenek vidéki munkaerő-munkahelyfejlesztések is?!!!! Emberek!! Mország NEM = BP. Akárhogy is ezt nyomják sokan. Sök büdös PESTI TAHÓ.

vérbárány 2008.01.31. 14:14:20

A tömegközekedésről alkotott véleményem nem fog megváltozni. Az emberek miatt nem fog. Autóról meg csak annyit, hogy talán nem kéne mindenből a nagyot?...minek a városban Nissan pick up? Vagy bmw x5? Soha nem a kicsi autókkala volt a gond. Ráadásul, ha a világ annyira nem akarná, hogy a föld elpusztuljon, talán a hibrid autókat favorizálná. De ez már egy másik sztori.

vérbárány 2008.01.31. 14:17:00

Hey! Miért menne a befektető vidékre? Mondjuk Kelet Mo-ra? Mi van ott? A szívem szakad meg azért a helyért, de mi van ott?Egyszerűen hagyták megrohadni az egészet a rendszerváltás után. Szegénység, romák, miegymás. Aggasztó. Míg nyugat Mo fellendült, Kelet maradt a szarban..:(

X.Y. 2008.01.31. 14:19:02

"Dehát lusta nép a magyar, meg szeret a drága kocsikkal villogni."

Rengeteget bicikliztem, de sosem Bp-en. Az is hülye, fogalma sincs, mit művel magával, aki ilyen levegőben teker, és nem keveset látok naponta. Ez nem példamutatás, csupán elmebaj, gyorsabb út a halálba. Először annak is meg kell teremteni a feltételeit, utána lehet kapacitálni másokat, hogy biciklizzenek - csupán ezért zavar a dolog. Egyébként mindenki a belvárosi autózással példálózik, amikor a külvárosból bemenni és visszaérni nem lehet értelmes idő alatt BKV-val, mert ahhoz megint fejlesztésekre lenne szükség. A metróra elbaszott 500 milliárdot kellett volna hatékonyabban felhasználni - az összeg nagyságára jellemző, hogy egy teljes Duna-híd bekötőutakkal sem több 35-40 milliárdnál... És persze a kurva anyjukat a politikusoknak, akik húsz éve nem létesítenek P+R parkolókat s ingyen, se valóban megfizethető összegért (amúgy miért is kellene azért külön fizetni?). Egy kis herélés nem ártana végre.

frog 2008.01.31. 14:22:07

Vérbárány: ahogy mondod!
A saját szememmel láttam, ahogyan megszűntek a Tsz-ek, csak sajnos helyettük nem létesültek új munkahelyek. Pontosan arról a helyről jöttem, a Viharsarokból, ahol ma már mindenki csak alkalmi munkából él.
Naés? Akkor most otthon kéne síránkoznom?
Dehogyis! Inkább bringázgatok itt tovább Pesten! :-)

vérbárány 2008.01.31. 14:25:41

Frog, én is onnan jöttem, és Pestre kellett költözni a munka miatt, az elején majd megfulladtam, pedig az 10 éve volt, de hát a Mátra és e közt van különbség egy kicsit. Gyűlölöm Pestet, de ide kényszerültem. Ha gyerekem lesz egyszer, visszamegyek vidékre. Az tuti.

frog 2008.01.31. 14:26:00

XY: "Ez nem példamutatás, csupán elmebaj, gyorsabb út a halálba."
Nem érdekel, hogy kinek mutatok példát és kinek nem! Sokan irígyek rám, amikor arról számolok be, hogy 2 évvvel ezelőtt teljesen megváltoztatta az életemet a biciklizés, szuper a közérzetem és végre megtaláltam valamit, amit elvesztettem, de lehet, hogy másnak soha nem is volt...

frog 2008.01.31. 14:28:13

Vérbárány!
Én sem erről a helyről álmodoztam kisgyermekkoromban, a vidék a mai napig vonz.
Viszont ha költözésről volna szó, akkor csak egy jó helyet tudok magamnak: SVÉDORSZÁG!

vérbárány 2008.01.31. 14:33:39

Svádország, Norvégia, Finnország, Svájc, tovább is van, mondjam még? Csak egy picit kéne ezeknek a vadmarháknak kimenni, politikusoknak, vezetőknek, és egy-két trükköt eltanulni. Miért nem teszik? Olyan szép Mo is....

grabowsky 2008.01.31. 14:41:30

Szóval...

1.) Autók behajthatnak de fizessenek. (londonban ez 15 GBP de ott 6x annyia a kereset így nálunk legyen 3 GBP azaz 1200 forint)
2.) Parkolásért egész napra ugyanennyit kellen efizetni mindenhol (Londonban ez kb 12 GBP GBP de ez nálunk lehetne ugye 2GBP azaz 800 Ft)
3.) Ez minden autóra vonatkozna! Kamionok nagytehrautók nem járhatnának át a városon (Hungárián belül) a szennyező autóknak mindenért 2x annyit kellene fizetniük
4.) As ávokat korlátozni kellene a belvárosban kerékpársávokkal és zöld felülettel.

Nah... ez mindent megoldan.
Megjegyzem minden nagyvárosban ez így van a világban. Sőőőt... ha 1 ember ül csak az autóban akkor amerikában autómatikusan küldenek egy csekket a tulajdonosnak minden egyes alkalommal.

TÉNY:
Az autó mint közlekedési eszköz zsákutca. erre már mindenhol máshol rájöttek. Sokkal drágább autópályákat építeni meg városi utakat szélesíteni átépíteni mint a kötöttpályás jóval gyorsabb közlekedést fejleszteni!
Az autó igenis drágább mint a BKV, mivel a csoffadt agyu autós a számításából elfeledi az
a.) amortizáció
b.) autó értékcsökkenése (nem amortizációs)
c.) az hogy benne áll a pénze amiből befektetésio jegyet is vehetne és még törlesztőrészletet sem kellene fizetnie rá...:)
d.) fenntartási kökltségek, kötelező szervíz, téli gumi anank cserélye... barom beléd megy...casco...

Szóval kedves autós társak tanuljatok meg számolni és rájöttök városba butaság kocsival közlekednetek mert gazdaságtalan, tiszta ráfizetés.
De hát nagy az Isten állatkerteje és csak a benzinig jut el az 1 bites gondolkodásuk szegényeknek...biztos a benzingőz ártott meg.

a legjobb mikor sportautókat látok araszolni a dugóban és tudom hogy kedves kollégám semmi másra bnem is használja mint melóba menni ...az iylen embereknek arra (a részletek, karbantartás után) nincsen már pénze hogy hétvégére is megtankolja és arar használja amire való!

Szerintem luxus adót kellen fizetnie anank akinek a gépkocsiofogyasztása 8l felett van 100 on. (zöldkártya kiadásakor/műszakinál meg lehetne vizsgálni).

Nem nagy dolgok ezek csak végre valakinek be kéne már ezt vezetni és nem csak BP-re!!!

Artúr király 2008.01.31. 14:56:20

Ez a Levegő Munkacsoport, az a Levegő Munkacsoport, amelyik pereli az M0-t, vagy az, amelyik ellenzi az autópályaépítést?
Tök jó, hogy van nekünk egy ilyen ügyes munkacsoportunk.
Ha nem lenne, már rég lehetne levegőt kapni, mert a kamionok a városon kívül töfögnének.
Nem ártana egy riport a Levegő Munkacsoport viselt dolgairól sem.

vérbárány 2008.01.31. 14:58:01

Az biztos, hogy a világ bármelyik nagy városába elmész, amik fejlettek, van 15 metro, ami nem úgy néz ám ki mint a miénk, hogy rohad a teteje. Nem 40 éves trolik mászkálnak, és klimatizaltak a villamosok, most a miénk is az lesz, a 4-6-os, plusz pénzért. Nem a kisembereknek kell erre rájönni, hanem ott fenn, az okosoknak, hogy fejlesszék már azt a rohadt bkv-t. Fejlesztik? Nem. Ritkítják. Ja! Hogy az fejlesztés! Nem. Csak a főnök fizetését fejlesztik, arra hivatkozva, hogy még így csak 15 a ranglistán, a nagyvállalatok vezetőinek a ranglistáján. Hiába hogy a kocsi többe kerül, az emberek igenis elmennek a bkv-tól, mert ezt már nem lehet bírni...őőő, amortizáció?...A bkv jegy, ami 3 megállóra szól, 220 ft, vagy mennyi, eddig 180 volt. Ha én veszek 4-et egy nap, az 1000 ft felett van. A bérlet szintén ütős, ha nme fizeti ki neked havonta senki. Ezért a szolgáltatásért. Jeeeeeee :D Nyilván a bkv jobban megéri.

pityupang 2008.01.31. 15:01:32

No, etért húzok el inne a francba. De sajnos a hülyeség elől még nem lehet elmenekülni. Se közlekedni, se levegőt venni nem lehet itt. Nekem van autóm, de lehetőleg mindent bringával intézek. Miért fél mindenki mozogni? Ez az egész doog elsősorban rajtunk, utazási szokásainkon múlik.

csak egy egyetemista 2008.01.31. 15:03:37

Elsősorban grat CPTZSÖCI-nek a hozzászólásához, mert abban már van ráció nem ugy mint az utána következő LASLOW kommentjében persze mert ha ő lenne ott akkor minden 135.8%os lenne és egy tökéletes társadalom volna a mienk. Nem azt modnom lehet szidni a döntéshozókat és kell is mert ezért kapnak ennyi pénzt, de először is gondolkozz el rajta h te mit teszel a környezetért aztán pampogjál másnak. azért mert ő döntéshozó és 'több szennyet ereszt a levegőbe' egy-egy aláírásával mint te az nem azt jelenti h ő rosszabb mint te ugyanis gondolj már bele ha a sima kommunális hulladék és a (drága és oly okos) nép napi szinten figyelne oda a környezetre akkor nem lenne baj. nem a másikat kell leugatni h te *****... hanem saját magadat kell megváltoztatni egy szebb jövőért. a magyar mentalitással vannak a gondok: hol lehetne vmi fizetési kötelezettség alól kibujni azt nézi mindenki mert szarul megy a családnak, persze de a soknál jobb a több és annál is jobb a mégtöbb. és ez folyik a kicsiben és nagyban is. lehet szidni a politikusokat de ha kicserélnénk őket másokra akkor ők is ugyanazt csinálják, persze mert ebben nőttek fel, ebben nőttek fel a társadalom ezt diktálta beléjük és a szemléletük. lehet a gazdaságunkat meg a társadalmunkat a németekhez meg msáokhoz hasonlítani de fölösleges. ugyanis ha a gondolkodás módunk ilyen marad akkor soha nem foglyuk őket utolérni, ha mindenkinek megváltozna a hozzáállása a dolgokhoz egy csettintésre akkor bizony az lenne Isten legnagyobb csodája, akkor lenne a jönne el az a bizonyos magyarkánaán. és akkor lenne minden az ideális. de mivel itt egy csodáól beszéltem nem vszinű h erre várhatunk ugyanis nem érdemeljük meg.
a kedvenc szólásaim egyike(magyarokra különösen igaz): Ha megdöglik a tehenem, akkor dögöljön meg az összes szomszédom összes tehene.
(Más szemében a szálkát, ....)
(én is ilyen vok egyébként, ez rám is igaz)

vérbárány 2008.01.31. 15:03:41

Nekünk nincsen sem közlekedési kultúránk, sem szokásaink.....ez gondolom feltűnt. Megsértődik mindenki ha lebalkánoznak minket...háááááát....:S

daito 2008.01.31. 15:04:36

Az alap (gazdasági) gond az, hogy kijött rajtunk a sáska üzemmód. Szidjuk, hogy "milyenmocskos nagyra nőtt ez a Budapest" és hogy ezek az emberek vidékről jöttek ide, azonban a képet árnyaljuk már azzal, hogy vidéken a kis falvakból, tanyákról eltűnnek az emberek. Mennek be a városokba, ha tehetik. Onnan mások mennek a nagyobb városba, onnan meg Pestre, meg külföldre. S tudható, hogy a "fejlett" nyugati államokban is ez megy, nemzetközi módon meg úgy működik, hogy innen az ember elmegy Portugáliába-Spanyolba dolgozni rabszolgának, mert az ottaniak elmentek Hollandiába meg Angliába, mert az ottaniak, ha tehették, kimentek Amerikába.

Mindenki igyekszik előrébb, feljebb jutni, csak eközben egyrészt gyökértelenné, környezetével szemben érdektelenné vált. 100 éve, az ember figyelt a lakóhelye, települése környékére, mert 99% sosem hagyta el egész életében; másrészt az emberek jövedelmére a nagyjábóli állandóság volt jellemző.
Most, ha nem emelik a ganajtúró fizetését 5%-kal évente, akkor a ganajtúrók szakszervezete lezárja az országot, és még a villanyt is lekapcsolja.
Most az van az emberben, hogy minden évben mindenből 10%-kal több és újabb legyen, erre neveltek minket, erre neveljük gyerekeinket. Ezt minél kisebb erőlködéssel, kényelmesen, tisztán, szépen és üdén.

Cserébe viszont minden és mindenki más kapja be és le is vagyon van sz*rva.

Egyrészt ez nem fog így menni sokáig. Többek között azért, mert az erőforrásaink végesek és előbb-utóbb túlságosan drágává válnak; másrészt azért a brutálisan nagy (főleg anyagi) különbségek azért csökkennek. Idővel nem fogja megérni kimenni Írországba csaposnak, hanem megéri itthonmaradni. Ez a jobbik verzió, rosszabbik az, hogy közlik a befogadó országban az idegenekkel, hogy "bocsi, most inkább a hazaiak kapják a melót" vagy "kiszervezzük Szlovákiába-Romániába, mert ott olcsóbb".

Igen, támogatom a városban azt, hogy szebb-tisztább-okosabb tömegközlekedés legyen. Divat hivatkozni a hajléktalanokra; szerintem semmivel sem jobb, amikor Kovács Úr, aki egész nap építkezésen festett-betonozott, a munkásgöncére kapott kabátjában bemászik a villamosba, esetleg le is ül. Emlékeim szerint régen az ilyet sem engedték.

Az igazság a történelmi-gazdasági maszlagon túl azonban az, hogy egy mocskos lusta és igénytelen népség vagyunk. Mint egyének sokszor nem: legalábbis maximálisan adunk arra, hogy az Audink csillogjon, míg a tahók használják csak a Suzukit; azonban a kutyánk után nem szedjük össze a sz*rt.
Kemény 19 év a rendszerváltás után nem volt elég arra, hogy ne legyen eldobálva mindenhol a csokispapír, cigicsikk, rágó, banánhéj, sörösdoboz.

Visítunk a szemétégető bűze és füstje ellen; de eközben a legnagyobb üdítőital-gyártó multi vezetője azt nyilatkozhatja gazdasági szaklapban, hogy még van a cég kínálatában visszaváltható üveg; de a magyar fogyasztók egyértelműen letették voksukat az eldobható palackos üdítők mellett, és különben is, minden második városban van már szelektív hulladékgyűjtés.

Egy, hogy nem rúgja senki pofán, hogy ezt most hogy is, és kettő, hogy alapjában véve igaza van. Ilyenek vagyunk. Így is a nagymultik malacetetőibe járunk vásárolni minden vackot, de eközben arra nem vagyunk képesek, hogy amikor a következő héten visszamegyünk, akkor vigyünk is vissza valamit. Inkább kidobjuk a szemétbe. És mindezt fullra tömött tecsós-ósanos parkolók mellett.

Ezek után még csodálkozunk az egyének hozzáállásán, a szmogon, a kocsik számán, azon, hogy a hatóságok ilyen téren is gyökerek?

bambapacák 2008.01.31. 15:16:43

A belvárosban 1 a környezetvédelmi felügyelőség által üzemeltetett mérőállomás van az Erzsébet tér és a József Attila u. sarkán. Az adatai megtekinthetőek a KvVM honlapján lévő linken át. Tanúságos néha megnézni, mert a csúcsforgalomban folyamatos a kocsisor. Szóval az NOx , az összes nitrogénoxid formáció a gk közlekedés produktuma, meg a PM 10 szálló por szép adatokat produkál, de a hivatalosan vizsgált NO2 (nitrogéndioxid) meg a fűtés során keletkezik és főleg a kéményeken át távozik. Sóval és tetvel a nem teljesíthető órás határértékek ellen egy átlagérték számítás a fegyver, úgy együtt nappal éccaka már ehető, nincs akkora túllövés. Erre jó a statisztika. (A főváros honlapján elérhető levegőszennyezettségi térkép is NO2-t mutat és még épp jó.) Nagy mea culpa-ra ne számítsatok e téren, akkor a sok hivatalnos is ülhetne villamosra.
Más, a fővárosi polgármesteri hivatal előtt a múltkor 7 mozgássérült igazolvánnyal álló kocsit láttam, de nem az ismert spec szerkentyűk, csupa 4-5 millás középkategóriás szedán. Milyen jók, hogy magas fizetéssel ennyi mozgássérültet foglalkoztatnak. Ha az ott dolgozók szerint ez a trükk OK akkor mért érdekelje öket a levegő svindli?

raycoon 2008.01.31. 15:16:50

" Lionking 2008.01.31. 09:56:59 "

A "volt" Chinoin már nem ereszt túl sok mindent a levegőbe újpesten. Tudomásom szerint gyakorlatilag kivitték vidékre a gyártást..

rc

M. 2008.01.31. 15:17:03

na akkor tisztázzunk egy-két dolgot.
A szmogriadót egy kormány rendelet szabályozza. Ahoz, hogy szmogriadót rendelhessenek el egy településen elég sok dolognak kell egyszerre teljesülnie.
1. A településen kell legyen folyamatos emisszió mérés (autómata mérőállomások)
2. a településnek kell hogy legyen ún. füstködriadó terve, amiben pontosan le van írva, hogy a riadó elrendelése esetén kinek mi a teendője(katasztrófavédelem, rendőrség, ÁNTSZ, stb.)
3. a levegő szennyezettségének meg kell haladnia (3 órán keresztül, Bp-en 3 különböző állomáson) egy másik kormány rendeletben megadott küszöbértéket, ami olyan magas, hogy M.o.-n erre még nem volt példa.

A gond egyébként az, hogy a határértékek valóban magasak, de az igazi indok, amiért még soha nem volt Pesten szmogriadó ennél sokkal prózaibb, ez pedig egy becslésem alapul, ami kimutatta, hogy egy napi szmogriadó bizony több százmilliós kiesést okoz a gazdaságban, mert egy riadó esetén nem csak az autóknak kell leállni, hanem bizony a gyáraknak, távfűtőknek, erőműveknek is jelentősen csökkenteniük kell a kapacitást.

huta9020 2008.01.31. 15:19:10

Nekem az tetszik, hogy ha lejár a Magyarország számára adott EU-s haladék és nem teljesül az előírt levegőtisztasági követelmény (és mitől is teljesülne???), akkor meg fogják birságolni Magyarországot. Amit, na, ki fog kifizetni? Hát persze, hogy mi, akik a mérgezett levegőt szívjuk. Ezúton szeretnék gratulálni az EU és Magyarország politikusainak együttesen.

Adslfigyelo · http://adslakciok.blog.hu 2008.01.31. 15:21:37

50-100 év és végre elfogy a kőolaj, meg a gáz, sajnálom, hogy nem élhetem meg...

TomTom 2008.01.31. 15:21:58

Levegőmunkacsoport.Az a sok buta fasz tesz keresztbe minden elkerülő út megépülésének.Nemcsak az M0-ról van szó, hanem egyéb falvak-városok-térségek forgalommentesítéséről is. Aztán meg tépik a szájukat, hogy szennyezett a város blabla... hát aki ezeket védi meg is érdemli, hogy szmogba pustuljon...

ternero 2008.01.31. 15:22:27

frog, daito, pitypang, kiscica


jó volt olvasni titeket. örülök hogy vannak még ilyen hozzáálású emberek...még ha abszolúte kisebbségben is.

üdv.

hegylakó 2008.01.31. 15:37:51

Grabowsky!
Attól, hogy mindenért fizetni kell mégtöbbet nem oldódik meg semmi.
Ha az ebből befolyt összegeket visszaforgatnák pl a megújuló ebergiaforrások fejlesztésére akkor annak talán már lenne értelme.
Ha ezt látnám lehet, hogy még szívesen fizetnék is mindenféle díjat az autózásom után...

eax 2008.01.31. 15:50:36

A problema ertelmes megoldasa pedig ez: www.peugeot.hu/sh_techszotar.php?letter=f (es nem a "ne uljon senki autoba, mert jajmilesz"-jellegu FUD).

daito 2008.01.31. 15:52:58

Egyébként még egy dolog. Szidjuk az autósokat, akik egyesével ülnek az autóba.
Azért napközben nem (csak) ők rohangálnak az utakon, mert jobbára bemennek melózni, aztán délután-este hazamennek.
A gazdasági fejlődés azzal járt, hogy már minimumra csökkent a raktározás. Nézzetek körül a boltokban, mindenből van 3 db a raktárban, ha elfogy hoznak. Meg vásárolni is vásároltak, hogy elhúztak reggel a boltba, mert 10 után már nem volt semmi. Most meg, elmész este 9-kor és kiakadsz, ha nincs kenyér és friss tej. Ja, és várni is tudtak az emberek. Vártak heteket 1-1 fontosabb árura, most meg összedől a világ, ha 2 napon belül nem szállítják le.
Vidéken az utakon, minden második jármű kamion, teherautó, mikrobusz. Szállítják az üzleteknek-kereskedőknek-nekünk az árut.
Vagy a fejlődés csúcsa, az internetes vásárlás. Még ki sem kell mozdulnia a lakásból, futárszolgálatunk kiszállítja. Könyváruházaknál, ha 2-nél több könyvet rendelsz online, akkor jobban megéri futárszolgálattal kiszállítatni a címedre, mintha a szemben lévő (ugyanazon könyvkereső által üzemeltetett) üzletben vásárolnád meg. De ugyanez igaz a mobiltelefonra (pl. T-Mobile), ami azért röhej.

(Ja és tegyük még azt is hozzá, ha már autós téma: a kutya nem nézi, hogy a kamionok-teherautók mennyire vannak megpakolva, terhelve; vagy látott-e már Önök közül szabályosan, 80-nal közlekedő futár-fuvarozó mikrobuszt? Mert pl. az üzemanyag-felhasználás, károsanyag-kibocsátás mintha kapcsolatban lenne a cipelt súllyal, sebeséggel. Volt valami terv a németeknél, hogy az autópályákon mégis legyen sebességkorlátozás, 130-140 km/h. Kiszámolták, hogy pár %-kal csökkenne a felhasznált üzemanyag, és még jó pár %-kal a károsanyagkibocsátás. Persze nem lett belőle semmi.)

Bő Derék 2008.01.31. 15:54:18

Itt tessenek nézelődni:
www.idokep.hu/?oldal=legszenny

Most egész jó

daito 2008.01.31. 15:54:32

Hoppsz, azt akartam írni: "Az emberek meg vásárolni is úgy vásároltak, hogy reggel elhúztak a boltba, mert 10 után nem volt semmi."

robit · http://myspace.com/robitpunk 2008.01.31. 16:13:01

mindenki nyeregbe. elvégre lovas nemzet vagyunk nem? csak a bringát nem kell etetni és tiszta :-D

happy happy joy joy!!!

canismerga 2008.01.31. 16:13:19

Én csak a magam tapasztalatait mondom. A lányaim, amig Pesten laktunk több gyógyszert szedtek az asztmájukra, mint fél Afganisztán. Spray-k meg mindenféle kutyaxar.Miután elköltöztünk Észak-Európába 2 hónappal a kiköltözés után a két gyerek tünetmentes lett és hálistennek azóta is azok. Gondolom nem hiszi senki, hogy itt nem járnak autóval, karácsony előtt itt sem lehetett beférni a bevásárlóközpont parkolóiba. De! Most igy január végén ha nem éppen a heti egy nagybevásárlást intézik az emberek, inkább mennek gyalog, bringával, vagy busszal bár az utóbbi nagyon drága(kb 550 ft a jegy igaz azzal 1 órát azon mész amin akarsz). A vonatok pontosak tiszták és simán eljárnak innét a 130 km-re lévő Stockholmba dolgozni vonattal, nem ül a sok paraszt egyedül a kocsiban, hanem azt mondja inkább alszik még egy órát a vonaton, vezessen a mozdonyvezető. Valaki írta, hogy nem viszük vissza a palackokat a bevásárlóközpontokba. A megoldás annyi, hogy itt a pillepalack betéti dija 1 korona, vagyis kb 30 Ft. Pesten is visszavinnék ennyiért vagy a hajléktalanoknak jönne el az aranykor. Csak le kéne szokni a 40 év proli szemléletéről és nem arra várni, hogy majd más kotorja ki a nyálat a torkunkból és takaritja fel a mocskot utánunk. Ne jöjjön senki azzal, hogy itt jobb a kereset, az árak is kb. ugyanannyival magasabbak.Amig az autó nem eszköz lesz hanem státuszszimbólum addig büdös lesz meg por.

bigyo 2008.01.31. 16:24:36

az van, hogy ha lenne korgyuru akkor nem lenne fele ilyen forgalom se mert nagy resze tranzit.

pl a 4-es metro helyett mar regen megcsinalhattak volna

Bő Derék 2008.01.31. 16:27:25

Nem az autókkal van a baj!!!

A BKV,VOLÁN, és az a rengeteg maszek buszos, a lerohadt 37 éves selejtbuszukkal, amik okádják a kormot.
A teherautók, kamionok és ne felejtsük el a repülőgépeket sem.
2-3 percenként le-fel száll egy repülőgép.Az szerintetek nem károsítja környezetünket???
A benzines autók is károsak, de a szálló por, ami a legbrutálisabb a dieselekből érkezik.Itt még nem kötelező, nyugat európában már az.Igen erre is létezik szűrő, de az igen sok pénzbe kerűl.

A másik, amiért nem rendelnek el itt semmit: A szennyezés következtében igen nagy összeg folyik be az államkasszába a gyógyszerek áfájából is.(nem kis összegről beszélünk!)
Ha ez a kérdés megoldódna, csökkenne a bevételük is.

A szmogriadó együtt járna az üzemanyag áfájának kiesésével is, ami ismét nem kevés pénz...

És mivel a temetés költsége sem az állambácsit terheli, szarnak az egészre nagy ívben...sőt, annak is van áfa tartalma, ez is jó bolt nekik....

bigyo 2008.01.31. 16:28:59

kutyaszar. jo is hogy elhuztal egy okostojassal kevesebb.

a palackot meg a gyarto cegek nem veszik vissza mert sokba kerul nekik a tisztitas meg a toltes. egyebkent meg proli az anyad. egy ocska kis hunky vagy "ejszak erjopaban" orulj neki.

canismerga 2008.01.31. 16:38:10

bigyókám, itt sem veszik vissza, hanem a masina, amibe bedobod összegyűri és elviszik újrahasznositani. Ennyi. Akinek nem inge ne vegye magára a prolizást, a szavaid téged minősitenek nem engem.:o)Dobáld tovább ki a csikket a kocsiablakból és pöffeszkedj tovább a fényesresikált Audiban, mer' fussa vazzeg.

Devil Inside 2008.01.31. 16:38:41

Artúr király:
Az M0-nál nem a leadott és engedélyezett tervek szerint akarták megépíteni a keleti szakaszt, ezért nyomta fel őket a Levegő Munkacsoport. Amit itt képviselsz az már megint az a remek szocializmusból ránk maradt mutyizós mentalitás, hogy nem az a hibás, aki szarul végzi a munkáját, hanem aki erre felhívja a figyelmet. Tessék azt a qrva tervet rendesen megcsinálni és ne csak linkelni vele, akkor nem kell az építkezést 2-3 hónappal elhalasztani.

Amúgy sem nagyon értem ezt a Levegő Munkacsoport és VEKE ellenességet:

Érezhetően szar Budapest levegője? Igen. Túl sok átszállással lehet bejutni az agglomerációból ill. eljutni Budapesten belül máshova tömegközlekedéssel, miközben az eszközök túlzsúfoltak, koszosak és büdesek? Igen.
P+R parkolók hiányában nem tudják az emberek metrómegállóknál letenni az autót? Igen.
Tesz valamit ezek megoldására a városvezetés? Nem.
Akkor mi a lóf.ról beszélünk? Ha ezek a civil szervezetek néha túlzásba is esnek, legalább nekik van elképzelésük a város élhetőbbé, használhatóbbá tételéről, szemben a város vezetésével.

Bő Derék 2008.01.31. 16:39:50

Pille palack.....

Nem is javaslom a visszaváltható palackok használatát.
Ezt egy kémikus dr éppen a napokban tanította nekünk...

A palackokat 100'C alatt kell tisztítani, megfelelő tisztitószerekkel.
DE!!
Sok olyan baktérium,vírus, mifene van, ami 300 'C-on döglik meg véglegesen.
Talán a legismertebb:TBC
Ha belegondoltok, hogy kik ihattak azokból a palackokból, lehet meggondoljátok az ilyen betétes palackok megvételét...
Ha nem ugrik be, meg kell állni az ilyen visszaváltó helyeknél...

Igen, az a réteg, aki összeszedi és ha van benne még valami meg is issza...
A hajléktalanok között igen magas % a tbc-s....

Maradok az eldobhatónál, van erre szelektált gyüjtő elég sok helyen...

bigyo 2008.01.31. 17:00:03

akkor mar megint baromsagot beszelsz? hiaba mentel ki ugyan olyan hulye panelproli maradtal.

itt szeletiven gyujtik a hulladekot es meg fizetni se kell erte a nepeknek.

MINISZTERELNÖK JELÖLT 2008.01.31. 17:02:53

BUDAPESTNEK LÓFASZ KELL!

canismerga 2008.01.31. 17:12:50

bigyókám, itt már akkor szelektíven gyűjtöttek, amikor odahaza még lószar volt az utcákon. Mellesleg a legtöbben el sem mennek a szelektivig, mert "messze" van, vagy kidobják az erdőbe zsákban. Biztosan bennem van a hiba, de legalább olvasni megtanultam.A betétdíjat kifizeted, mikor megveszed az innivalót és mikor elfogyott, szépen visszaviszed. Hidd el működik, csak elhatározás, meg nevelés kérdése.Mellesleg irtak ide még vagy százan miért én szúrom a csőröd? Rossz napod volt, kis entellektüellem?

subabubba 2008.01.31. 17:46:56

Traktorral behajtani tilos az lehet, meg alkotmányellenes határozat az lehet, de hogy a lakosokat védjék, az nem lehet. 27 napja köhögök, pedig egy hét alatt ki szoktam gyógyulni, lehet hogy ezért? Eddig az influenzára gyanakodtam, de biztos kapcsolatban van a szmoggal is. Tehát a kurva anyját Demszkynek.

csab 2008.01.31. 18:13:31

Legközelebb olyanra kell szavazni, aki tenni akar valamit a szmog ellen. Feltéve, hogy lesz ilyen jelölt. Más lehetőségünk nincs, hiába hőbörgünk, akár tüntethetünk is, tojnak rá magasról. Nem akarnak ők kiszállni a kocsijukból... Pedig a nem autóval közlekedők vannak ám többen... Talán nem esélytelen... Ébresztő!

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.01.31. 18:17:44

Az autozz.blog.hu -n epp most szamolgatjak, hogy mennyivel olcsobb autozni, mint tomegkozlekedni, ha az idodet es a kenyelmedet is bele szamolod (forintositva). Es biztos igazuk van, de ezzel meg is lenne a megoldas: kocsik kitiltasa, vagy baromi draga behajtasi engedelyek.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.01.31. 18:24:17

idióták!
Hát nem veszitek észre, hogy Demszky ki akar nyírni titeket? Népirtás!
BKV? Egy rakás szar.
A dolog iróniája, hogy kb. 15 évvel ezelőtt szakértői tanulmány készült (komoly pénzekért!) a csipkártyás bérletekről, jegyekről. Tudom, mert olvastam én is.
Lett belőle valami?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.01.31. 18:30:37

Jut eszembe:
Ma a Belvárosban voltam, 1:12 órát, autóval. A Bazilika mélygarázsában parkoltam, és két teljes órát ki kellett fizetnem: 280x2 = 560 Ft.
És ez még egy olcsó hely! Máshol 1 óra= 600 Ft.
Akor mi a franc belépési díjat akartok, ti marhák, bevezetni?
Ez nem elég?
Az alatt a 2 óra alatt azt hittem meg fogok fulladni. Nem a benzingőz miatt, hanem a szálló por miatt, amelyet nem a kocsik bocsátanak ki, bár tény, hogy felverik.
Demszky persze ezt nem tudja, mert ő bemegy a Városháza u.-i irodájába (légkondis, légtisztítós!), és baszik utasítást adni, hogy locsolja már végig az a kibaszott FKF a belvárosi utcákat.

Nappal 8 fok körül van, éjjel sem megy fagypont alá, így nem fagyna rá az utakra a víz, de akár pici sót is lehetne beletenni, legalább a csatornarendszert is fertőtlenítené környibarát módon. Mivel lefolyna, növényekben nem tenne kárt.

De!
Hangsúlyozom, ha összegyűjtött esővízzel locsolnák végig az porosabb utakat, az is csodákat tuidna művelni, olcsón!!!!!!

Demszky bá! Meg ne lássalak többé a polg.mesteri székben!

Szerintem nagyon jól csinálta a Tibi 2008.01.31. 18:31:41

Füst van? Büdös? Szélcsend? Napi háromezer kamion a Hungárián? Nem kell csodálkozni. Majd ha 2050-re elkészül a körgyűrű, változik a helyzet.
Ott a problem hogy a közúti szállítás volumene tíz éven belül a duplájára fog nőni.
Azon a húsz kilométeres szakaszon amíg a városban araszolgat az a bizonyos háromezer kamion, az átlagfogyasztás kb 50 liter / 100 Km. Kicsit számolgatva ez napi harminc köbméter dieselolaj.
Ez van ebben a tetves városban már húsz éve. És ez is marad.

5perc 2008.01.31. 20:13:14

Budapesten lakom, Budapesten dolgozom. 1 átszállás 4 megálló troli + 9 megálló villamos. Nem autózom!
Pénzem lenne rá. Csak olyan jól esik lenézni a villamosból, ahogy az autós "nyugodtan", "zenét hallgatva", a szmog legsűrűbb rétegében, vöröslő fejjel, magából kikelve, ordítozva marad le mellettem, miközben a munkahelyére totyog. Már rég beértem, mikor még parkolóhelyet, aztán parkoló autómatát keres a másfél tonnás feleslegesen magával cipelt fétistárgyának.
Lehet megmagyarázni, milyen kényelmes az autó :D
A saját hülyeségünkbe fogunk úgyis beledögleni. Sebaj, az evolúció elviszi a q fajtánkat a p.ba.

Grizzly 2008.01.31. 20:48:04

Az, hogy a "vidékiek a fővárosba mennek dolgozni" sajnos világméretű jelenség, civilizációs probléma.
Okolhatjuk impotens honatyáinkat, de az okokig mélyebbre kell ám leásnunk.

karcsi 2008.01.31. 21:10:38

A Levegő Munkacsoport miért nem az autósok figyelmét hívja fel gázmaszkkal a forgalmi dugókban tevékenységük -autóvezetésük- ártalmaira? miért pont a Fővárosi Önkormányzat vezetőit szapulják? Hogy lehet az, hogy a különböző tagszervezeteik a vidéki nagyvárosokban -ahol szint mértek hasonló értékeket például karácsonykor is- nem demonstrálnak?
bennem ilyenkor erősödik az a gyanú ami a legtöbb önmagát civilként aposztrofáló szervezet esetében helytálló - tisztelet a kivételnek -, hogy egyértelműen politikai megrendelésre dolgoznak, természetesen nem ingyen.

Számomra a LMCS egyáltalán nem hiteles szervezet és amit csinálnak egy bohózatba is beillene. Pláne az olyan kijelentéseik, hogy ők ezzel is segíteni akarnak a Főváros vezetésének:)nah innentől rohangálhat Lenkei Péter a haverjának a haverja által kalibrált mérőeszközzel és követelhetnek olyan dolgokat amikkel mindannyian tisztában vagyunk, hogy jelen körülmények között nem kivitelezhető.

Ha a LMCS nem politikai megrendelésre dolgozik, akkor a forgalmas csomópontokban osztogasson szóróanyagot, amelyben tájékoztatja a kedves autóvezető állampolgárokat, hogy miattad is halunk meg x évvel korábban, ja és miattad is meg miattad is.... ja vagy ez nem olyan hatásos, ja vagy nem ezt kérte tőlünk az éppen aktuális ellenzék?

ne legyünk naivak. de valamiből meg kell élni ezért nem lehet elítélni őket.

willenholy 2008.01.31. 21:17:19

A "finompor" vagy más néven részecskeszennyezésért (PM10, PM2,5 stb.) 99%-ban a dízelek a felelősek, ezeket kéne korlátozni a városban mint ahogy a németeknél, osztrákoknál vannak is erre példák (USA-ról, Japánról ne is beszéljünk). Persze ez itt soha nem fog megtörténni mert az összes nagyfejű minimum 3000 cm3-es turbódízel terepjáróval jár... A részecskeszennyezés miatt minden autót leállíttatni kb olyan mintha a pár % ittas vezető miatt válogatás nélkül bevonnák az összes sofőr jogsiját.

De ne Vért 2008.01.31. 21:23:38

Csak egy kíváncsi kérdés: ha az összes személygépkocsi használatát felfüggesztené a tulajdonosa egy időre, vajon milyen változásokat tapasztalhatnánk?
Tudomásul kéne vennei, hoyg a legnagyobb környezetszennyezést a BKV lepusztult járműparkja, valamint az áruszállítás (stb) során használt elavult teherszállító járművek okozzák. Tíz ilyen járműből kilencnek már a kiállítás pillanatában sem fedi a valóságot az a bizonyos zöldkártya...

Bő Derék 2008.01.31. 21:28:51

Erről beszéltem, a dieselek!
Részecskeszűrő kötelező, csak sajnos nem nálunk.
Amíg a kresz tele van 1968as törvényekkel, addig mit várunk ebben az országban??
Csodát?
Annak is van már palotája.....

Minap volt a tv-ben egy debreceni story, miszerint a helyi "dkv" lecserélte a trolikat, ezért eladósorba kerűlt 20 db troli.A képeken a bp-i trolikhoz képest vadi új trolikat láttam!!
És a legjobb ajánlat valami méh-esé volt, aki vas árban venné át a trolikat.
200.000-ft/db.
20 troli 4millió ft.
És nem a bkv veszi át a szétrohadt 74esek helyett, amik még ráznak is...:(

De a vezér fizu dupla lett, nem beszélve a sokmilláról, amit év végén azért kap, mert csak 24milliárd lett a hiány a várt 26 helyett!!!

Na ebben az országban tüntetni sem érdemes.....

Az M3 mellé 2005re kellett volna zaj és porvédő falat tenni....szerintetek??

ááááááááááá

Karcsi 2008.01.31. 21:39:32

ja igen és szerintem egy Greenpeace Magyarország aki jogellenes akciókat hajt végre - Lánchídon függeszkedős kaland - milyen alapon papol bármilyen jogaszabály betartásáról?
persze lehet velem van a hiba, hogy egyből nem veszek be mindent és helyeslek automatikusan mindent ami az aktuális városvezetést fikázza.
nekem nem a tüdőm hanem a tököm van tele az álszentül piszmogó, frusztrált emberekkel.

GAFFA 2008.02.01. 00:55:05

hajlamosak vagyunk arra, hogy csak azt szidjuk, amit kozvetlenul latunk, erzekelunk, marpedig ez eleg parttalan vita, es ertheto az is, ha valaki kopkod az autosokra, ha valaki szerint a BKV, mav es tarsai elviselhetetlenek meg ha valaki szerint biciklizni eletveszely. de nem csak a szemelyautok a hibasak, es nemcsak az embereket kene atpattintani tomegkozlekedesre (de nem ocska buszra),
hanem jo lenne, ha kamionok helyett vonatokon szallitananak.

es foleg: nagyon orulok, hogy valaki emlitette a repuloket is. a tobbseg valoszinuleg ritkan repulozik, vagy nem figyel fel arra, hogy mennyi gep szalldos a fejunk felett, de eleg sok helyen lehet olvasni a repulok okozta, exponencialisan novekvo korny.szenny.rol, ez itt pl. egy EUs dokumentum, ami azt mondja, hogy z üvegházhatást okozó gázok nemzetközi repülésből származó kibocsátása 73%-kal nőtt (+47 MtCO2e)... es ha a növekedés az eddigiekhez hasonlóan folytatódik, az EU repülőtereken a nemzetközi járatokból származó kibocsátás 2012-re 150%-kal nő 1990-hez képest.

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2005:0459:FIN:HU:HTML

marpedig amig egy fapados repulozes joval olcsobb, mint egy (szerintem) hangulatos (persze csak nyugatabbra) vonatozas, addig ez belathatatlanul komoly gond lesz
süti beállítások módosítása