alterglob

alterglob

Globalizációkritika, környezetvédelem, alulról szerveződő társadalmi mozgalmak, állampolgári engedetlenség, anarchisták, antiglobalisták, ökogerillák, mindenféle progresszív radikalizmusok. Viva Zapata!

LMP

Friss topikok

Licenc

Creative Commons Licenc

A politikai piacot fel kell szabadítani

2008.06.18. 14:00 rudolf rocker

A magyar politikai életből eleddig hiányzó, a német zöldek klasszikus szlogenjét - nem jobbra, nem balra, hanem előre - követő, "harmadik erőnek" szánt ökopolitikai alternatíva megfogalmazását tűzte ki célul a környezetvédő, szociális és jogvédő civil szervezetek képviselőiből, valamint a parlamenti pártokból kiábrándult közéleti személyiségekből verbuválódott Ökopolitikai Műhely. Schiffer András, a kezdeményezés egyik szervezője szerint a technokrata és a populista kínálattal szemben eljöhet az ideje egy ökopolitikai, globalizációkritikus és radikális demokrata alternatíva megjelenésének a magyar közéletben.

>>> Az Index interjúja Schiffer Andrással

>>> A parlamentbe készül a harmadik erő

>>> Schiffer András elmegy a TASZ-tól

 

155 komment

Címkék: cikkajánló schiffer zöldpárt

A bejegyzés trackback címe:

https://alterglob.blog.hu/api/trackback/id/tr65518110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ácsné Éva 2008.06.18. 23:24:08

2005-ben azért alapítottuk meg az Élőlánc Magyarországért (www.elolanc.hu)nevű ökopártot, mert meggyőződésünk, hogy a fenntarthatóság elveit meg kell jeleníteni a politikában, másképp nincs esélye az utánunk jövő generációknak.

Schiffer Andrást és társait is bevontuk az előkészítésbe, meghívtuk az alapítók közé. Ők akkor a civilség mellett tették le a voksukat - mi ezt tiszteletben tartottuk. Meggyőződésünk, hogy a kettő nem egymás ellen való, hanem egymást kiegészítő tevékenység ugyanannak a célnak az érdekében.

Eddig elvégzett munkánk eredményét éppen ma tettük közzé: a www.arnyekkormany.net című honlapon. Fogadjátok szeretettel.

Ács Sándorné

FPéter 2008.06.19. 01:03:23

Amstrong429, te valamit nagyon nem értettél meg legalábbis a vonatos részből. Olvasd el még egyszer.
Viszont a népszavaztassunk meg mindent-tel én sem értek egyet. Egész jó ellenpélda volt rá mostanában, egy Magyarországon, egy meg az íreknél.

akira2 2008.06.19. 01:38:11

Schiffer alapvetően liberális, a kifejezés eredeti - nem szitokszóvá változtatott - értelmezésében: Mindenkinek egyenlő jogokat és lehetőségeket kell biztosítani, ezekkel a jogokkal szabadon élni (de nem visszaélni) kellene, azaz mindenkinek mindent szabad addig a határig, amíg ezzel mások jogait nem sérti.

Nem véletlen, hogy a zászlajukon egyenlőre a demokrata kifejezés, és nem a liberális, szabadelvű kifejezések szerepelnek.

Annak ellenére, hogy magam nyíltan vállalom - fentiekben megfogalmazott - liberális világnézetemet, és azzal együtt, hogy a Schiffer-interjúban megfogalmazottak jelentős részével egyetértek, valóban túl szofisztikált a kommunikáció, így sajnos, szerintem nem fognak kirobbanó eredményeket elérni a következő választásokon...

okapi 2008.06.19. 07:40:02

A 2006-os választásokon a XI. kerületben indultak a zöldek Dr.Juhos Katalint, a Fideszből a Kopaszi gáti korrupció miatt kirúgott volt polgármesterrel, aki természetesen nem gyújtött megfelelő számú szavazatot az ismert ügye, arroganciája és zöld körmei miatt. Egy mozdulattal állt a szoci polgármester mellé és ajánlotta fel szolgálatait. A zöld párt éppen úgy "8. utas a halál" jellegű, mint a centrum, a szociáldemokrata, az mdf és egyéb verziók, akik belülről bomlasztanak egy darabig, utána próbálnak sikertelenül egyedül is boldogulni. Ezeket éppen úgy a libsi-bolsi csapat küldi, mint a budapesti nyugdíjasokat. Fiatalok! nyíljon már ki végre a szemetek és ne dőljetek be minden kóbor lovagnak.

sebesen1 2008.06.19. 08:23:35

Hm, Sifi, meg kell valljam, jól beszélsz, 95%-ban egyet tudok érteni azzal, amit írsz. Kár, hogy a "kezetnemfogás" kultúráját (kulturálatlanságát) Magyarországon bevezető, a saját maga által írt és pontosított alkotmánnyal elnökként szembemenő Sólyom támogatása valamelyest hitelteleníti azt, amit írsz. Bár mostanában nem olvastam Tőled Sólyomot annyir támogató írást, mint amikor elnöknek javasoltad. Minden radikalizmusotok és alternativitásotok mellet szükségetek lesz profi PR-ra, marketingre, a választók jobb megértésére. Egy halk hajrá és sok kíváncsiság, üdv,
sebesen

öcsi 2008.06.19. 10:27:34

Mindezt Lányi András is mondhatta volna! Lesz együttműködés az Élőlánccal?

Fazekas Tamás 2008.06.19. 11:17:40

egyszerűsíteni, egyszerűsíteni, egyszerűsíteni :)

idealistA 2008.06.19. 11:51:26

Örülök, hogy van ilyen is Magyarországon. Égetően szükség lenne egy ilyen választási lehetőségre. Hol és milyen módon lehet csatlakozni a mozgalomhoz? Mindezeken túl: Nem hiszek abban, hogy a demokrácia kimerül abban, hogy az ember négyévente elmegy szavazni. nem remélhetjül a változást másoktól. Emeberek, LEGYÜNK MINDANNYIAN TUDATOS ÁLLAMPOLGÁROK! ez ott kezdődik, hogy amikor valami nem tetszik, ne csak puffogjunk frusztráltan, hanem vegyük a fáradságot, hívjuk fel az önkormányzati/parlamenti képviselőnket,vagy egyéb érintett illetékest, mondjuk el mit gondolunk. ha egy ember teszi ezt meg, akkor nagy ívben tesz rá, de ha először száz, majd ezer, tízezer teszi meg - NAPONTA - muszály lesz szembesülnie a tiltakozással, igényekkel. igen, korrupt ember nem (feltétlenül) fog ettől (azonnal) megváltozni. De mi, állampolgárok biztosan szép lassan megváltozunk. a hozzáállásunk. ha van egy probléma, akkor nem várhatjuk, hogy azt más oldja meg helyettünk. miért is oldaná? ha a szórakozóhely zajától, vagy az építéstől mi nem tudunk aludni, ha az utcai kivilágítás hiányossága miatt mi félünk végigmenni az utcán, ha a szemét a mi utcánkat rondítja, ha a játszótéren a mi gyerenkünk épségét veszélyeztetik a rossz eszközök. lényeg: legyünk aktívak - aktív civilek. hallassuk a hangunkat. és örüljünk, hogy a net révén ezt sokkal kisebb fáradsággal (=tranzakciós költséggel) tehetjük meg - köremail-lel száz ismerőst mozgosíthatunk percek alatt, a hálóról le tudjuk halászni "kedvenc" képviselőnk elérhetőségét, előkereshetünk releváns jogszabályt, megnézhetjük, hoyg a problémánkkal foglalkozik-e már civil szervezet, amellyel összefoghatunk, etc... szerintem az igazi demokrácia így tud felépülni, évek, évtizedek, generációváltások alatt. először az apróbb ügyek, mindenki azzal kezdi, hogy a maga portája előtt söpör, s utána egyre nagyobb kérdésekben lehet összefogni. TUDATOS ÁLLAMPOLGÁRI HOZZÁÁLLÁST! az ilyen állapmpogárokat a politikusok sem fogják tudni demagóg maszlaggal etetni, muszály lesz konstruktív programokkal jönniük. és remélhetőleg túl nagy kockázattal fog járni a korrupció és nagy áldozattal a lebukás. és akkor legalább moderálják magukat. a gazdasági elit hatalma? a TUDATOS ÁLLAMPOLGÁROK TUDATOS FOGYASZTÓK. a gazdasági elitnek is muszály lesz figyelembe venni a fogyasztók érdekeit. remélem 20 év múlva már itt fogunk tartani.

idealistAA 2008.06.19. 12:00:52

Örülök, hogy van ilyen is Magyarországon. Égetően szükség lenne egy ilyen választási lehetőségre. Hol és milyen módon lehet csatlakozni a mozgalomhoz? Mindezeken túl: Nem hiszek abban, hogy a demokrácia kimerül abban, hogy az ember négyévente elmegy szavazni. nem remélhetjül a változást másoktól. Emeberek, LEGYÜNK MINDANNYIAN TUDATOS ÁLLAMPOLGÁROK! ez ott kezdődik, hogy amikor valami nem tetszik, ne csak puffogjunk frusztráltan, hanem vegyük a fáradságot, hívjuk fel az önkormányzati/parlamenti képviselőnket,vagy egyéb érintett illetékest, mondjuk el mit gondolunk. ha egy ember teszi ezt meg, akkor nagy ívben tesz rá, de ha először száz, majd ezer, tízezer teszi meg - NAPONTA - muszály lesz szembesülnie a tiltakozással, igényekkel. igen, korrupt ember nem (feltétlenül) fog ettől (azonnal) megváltozni. De mi, állampolgárok biztosan szép lassan megváltozunk. a hozzáállásunk. ha van egy probléma, akkor nem várhatjuk, hogy azt más oldja meg helyettünk. miért is oldaná? ha a szórakozóhely zajától, vagy az építéstől mi nem tudunk aludni, ha az utcai kivilágítás hiányossága miatt mi félünk végigmenni az utcán, ha a szemét a mi utcánkat rondítja, ha a játszótéren a mi gyerenkünk épségét veszélyeztetik a rossz eszközök. lényeg: legyünk aktívak - aktív civilek. hallassuk a hangunkat. és örüljünk, hogy a net révén ezt sokkal kisebb fáradsággal (=tranzakciós költséggel) tehetjük meg - köremail-lel száz ismerőst mozgosíthatunk percek alatt, a hálóról le tudjuk halászni "kedvenc" képviselőnk elérhetőségét, előkereshetünk releváns jogszabályt, megnézhetjük, hoyg a problémánkkal foglalkozik-e már civil szervezet, amellyel összefoghatunk, etc... szerintem az igazi demokrácia így tud felépülni, évek, évtizedek, generációváltások alatt. először az apróbb ügyek, mindenki azzal kezdi, hogy a maga portája előtt söpör, s utána egyre nagyobb kérdésekben lehet összefogni. TUDATOS ÁLLAMPOLGÁRI HOZZÁÁLLÁST! az ilyen állapmpogárokat a politikusok sem fogják tudni demagóg maszlaggal etetni, muszály lesz konstruktív programokkal jönniük. és remélhetőleg túl nagy kockázattal fog járni a korrupció és nagy áldozattal a lebukás. és akkor legalább moderálják magukat. a gazdasági elit hatalma? a TUDATOS ÁLLAMPOLGÁROK TUDATOS FOGYASZTÓK. a gazdasági elitnek is muszály lesz figyelembe venni a fogyasztók érdekeit. remélem 20 év múlva már itt fogunk tartani.

idealistAA 2008.06.19. 12:04:56

TUDATOS ÁLLAMPOLGÁRI MAGATARTÁST!

felni, nem felni 2008.06.19. 12:49:57


Ha már gábor/viktor/fletó/ibolya nem csinálták meg, csinálja meg helyettük valaki:) vagy lesz támogatójuk, vagy nem. egy van máris, amig megalakulnak, valahogy kibekkelem...

vagy viktorék is törik a fejüket valamiben?

www.origo.hu/itthon/20080616-orban-viktor-a-fidesz-elnoke-vendegszoba.html?pIdx=2

[?]: Ön szerint is vigyázni kell egy új párt felbukkanásával? (extrémlányt!)

[ov]: - Nem kell félni tőle, csak az a párt életképes, amelynek nagy számban vannak támogatói. S ha vannak, akkor hadd létezzen. A demokráciában ez a pártmegmaradás törvénye. Ön dönt.

[?]: Mit szólna egy zöldpárthoz, ami leginkább a környezetvédelemről szólna? Kötnének velük esetleg koalíciót? (SmileyBoy23)

[ov] - Az ügy fontos. Ha a feleségem nem mondaná, de mondja, akkor is tudnám, hogy a politikában az a legnagyobb gyalázat, hogy ezzel a kérdéssel nem foglalkozik eleget, sőt, valójában ezt kéne az első helyre tenni. Ha igény van, párt is van. Meglátjuk, mit hoz a jövő.

kg 2008.06.20. 12:29:35

Szerintem átjön az interjúból, hogy képben vannak abban, amiről beszélnek, és ez csak egy rövid kivonat.

Csak legyen több és több ember, aki megérti,
hajrá!

Ha kérhetem :) akkor legyen párt is belőle, mert most csak igy lehet a parlamentbe bejutni, én szavaznék rájuk.

StopSzmog 2008.06.21. 17:29:21

A demokrácia gyakorlását ugyanúgy fiatal korban kellene megtanulni, mint az írást/ olvasást/ számolást. Demokráciatechnika-oktatást az iskolákba!

Madarasi Rita 2008.06.26. 20:02:29

Szerintem nagyon okos szöveg. Idealizmusra pedig szükség van a politikában is. Úgy értem, nem árt, ha a hitek, álmok, tervek és célok magasan fölé lőnek az aktuálisan megvalósíthatónak, sőt, erre van szükség. Csak az a fontos, hogy ne maradjon mindez a levegőben, és ez a legnehezebb, gondolom én, így a kispadról. Mindenesetre én örülök és szurkolok nekik mostantól. De tényleg meg kell találni az egyszerű szavakat, hogy a populista politizálás zsigeri ösztönökre ható, egyszavassá egyszerűsödött marketingmondatai között elérje az emberek ingerküszöbét ez a mondanivaló, ami szerintem nem lehetetlen és nem is kell elkurvulni hozzá feltétlenül, csak átgondoltan kommunikálni, tudni "nem csak hogy miről beszélsz, de azt is hogy kinek".
Hajrá

Madarasi Rita 2008.06.26. 20:03:53

Szerintem nagyon okos szöveg. Idealizmusra pedig szükség van a politikában is. Úgy értem, nem árt, ha a hitek, álmok, tervek és célok magasan fölé lőnek az aktuálisan megvalósíthatónak, sőt, erre van szükség. Csak az a fontos, hogy ne maradjon mindez a levegőben, és ez a legnehezebb, gondolom én, így a kispadról. Mindenesetre én örülök és szurkolok nekik mostantól. De tényleg meg kell találni az egyszerű szavakat, hogy a populista politizálás zsigeri ösztönökre ható, egyszavassá egyszerűsödött marketingmondatai között elérje az emberek ingerküszöbét ez a mondanivaló, ami szerintem nem lehetetlen és nem is kell elkurvulni hozzá feltétlenül, csak átgondoltan kommunikálni, tudni "nem csak hogy miről beszélsz, de azt is hogy kinek".
Hajrá

vrobi 2008.07.01. 07:35:17

Abban egyetértek a kétkedőkkel, hogy ez alapján az interjúk alapján még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az alapítókról és leendő pártjukról. Lehet még naivaknak nevezni őket, egyelőre. De a céljaik és érveik mindenképp odafigyelésre méltóak. Persze sokkal több szimpatizánsot gyűjthetnének, ha majd a kezdeti cikkek és interjúk után arra is lesz majd lehetőségük, hogy érdemi párbeszédet folytassanak ezen - és egyéb aktuális - ügyekről a "nagyok" képviselőivel, bebizonyítva politikusaik rátermettségét és szakmai hozzáértését az egyes szakterületekhez, nemcsak az antiglobalizációs témában (ami egyébként sok problémára megoldás lenne, de önmagában kevés). Különben ugyanabba a csapdába esnek mint az elődeik. Bár igaz hogy 30% a bizonytalan, őket is meg kell győzni, csupán a jól hangzó monológoknak itthon már - joggal - senki sem hisz. Ha majd sikerül a pártalapítás és megjelennek politikusaik a médiában, én biztosan figyelemmel kísérem majd őket, és drukkolok, hogy legyen már végre egy olyan új erő a láthatáron, amelyre érdemes lesz szavazni, és lesznek is rá érdemes helyi és országos embereik.

KM 2008.07.01. 07:36:34

Esélye nincs az ökopolitikai műhelynek. Pártot elég bajos úgy alapítani manapság, hogy páran megbeszélik. Ahhoz pénz kell és rengeteg kapcsolat. Én nem ájultam el tőlük, szép dolgokat mondanak, ha majd valamit csináltak is, akkor lehet hogy megfontolom őket. Én sokkal élet képesebbnek tartom a Zöldpártot. Persze lehet anyázni, de ez is egy vélemény ezért azt egyenlően kéne kezelni..

Petrocz 2008.07.01. 07:55:07

Alig tudok életképesként elképzelni egy ilyen formációt. A névsort olvasva a hatalomból kikopott, ill. oda nagyon igyekvő embereket látok.
Megannyi zavarosfejű minimessiás, minden gyakorlati tudás nélkül. Én egy szatócsüzlet vezetését sem bíznám rájuk.
A pártokból épp a megbízható 'iparosok' hiányoznak, akik eligazodnak ebben a sokszínű világban és súlyozni, mérlegelni képesek. Schiffer urat és csapatát én épp nem ilyennek látom.

newkid · http://mag.info.hu 2008.07.01. 07:57:33

Nem kell párt, elég egy választási szövetség, csak össze kell hangolni a szervezetek munkáját. Ha sikerülne bejutni, egy idő után ez a szövetség adná az értelmes politika határait, a mostaniak lennének a szélsőség. Akkor lehetne szétválni és kialakítani a reális erőket - Elek István, TGM egy pártban? Választási szövetségben még csak-csak, de pártként nem lenne se hiteles, se elfogadható. Most 1 a cél: bejutni, de gondolni kell a későbbiekre is.

granturismo 2008.07.01. 08:13:28

Gyűjtőpárt. Nézzétek meg a személyeket akik "fémjelzik" a kezdeményezést. Így nem lehet a személyektől elvonatkozatva szemlélni őket. Pedig a mai valóságban pont erre volna szükség. Tölgyessy, Lengyel számomra mondjuk rendben, de TGM (aktuális) világnézetével, szociális elképzeléseivel a messzemenőkig nem tudok egyet érteni. Erősen a majdani programtól függ a támogatásom tehát, de lehet, hogy csak a "legkevésbé rossz" miatt tennék rájuk, de ebből már elegem van az eltelt 20 év után. Ebből ugyanis mindig a lehető legrosszabb jött ki:-((

Miért nem lehet olyan, hogy pár ismeretlen fiatalember nyit egy weblapot, ott írják és formálják, vitatják meg a nézeteiket és ebből alakulna egy párt. Egy olyan ahol nincs ismert, az elmúlt években így-úgy már forgó-kopó név.

antiglobalista 2008.07.01. 08:20:32

Úgy látom, hogy olyan politikusok gondolkodnak a párt megalapitásán akiket hitelesnek tartok és eddig is mértékadó volt a véleményük.Jól gondolják a 30 %-ot bár ha az MSZP, FIDESZ, SZDSZ-ből kiábrándultakat is figyelembe veszük komoly parlamenti tényezők lehetnek.
Magam is szívesen részt vennék a munkájukban,hogy azt a sok öntelt kvaterkázó, megélhetési pártlistást a parlamenten kívűl lássam- ne agyj Isten dolgozni-,

Büdös paraszt 2008.07.01. 08:27:41

marék bölcsész okosakat mond. pénzük nekik sincs, tehát kénytelenek korrumpálódni, ha be akarnak jutni. majd megveszi őket valami potentát, minden marad a régiben. eggyel több szarból lehet enni. nyami.

remekficko 2008.07.01. 08:35:18

Nagyon kéne egy új erő, mert jelenleg nincs alternatíva; elegem van abból, hogy nem valamire szavazok, hanem a kisebbik rosszra. Egy ilyen erőt pénzzel, tettel is támogatnék!
hajrá

68nyara 2008.07.01. 08:37:12

Szép, szép...

Program? Legalább valami halvány? Ideológia már van, ok. De eddig csak a kommunisták kerültek úgy hatalomra 48-ban, hogy egy ködös ideológián kívül semmilyük sem volt. Szép dolog a rendszerkritika, de ha nincs semmi mondanivalójuk a nyugdíjasoknak, a lecsúszottaknak, a munkanélkülieknek, stb. akkor mégis miből lesz támogatottságuk? Vagy lesz még egy SZDSZ, a belvárosi értelmiségiek újabb - most éppen zöldnek mázolt - pártja? Környezetvédelem? Rendben, akkor lássuk a programot, energiatermelés, közlekedés, tájvédelem...lehetne még sorolni. MEGOLDÁSOKAT, ne idealista ellenkezést. Terveket, számokkal alátámasztva, források megjelölésével. Globalizáció kritika? Legyen, én örülnék neki a legjobban, de hol a modell legalább? Tessék megmondani miből, hogyan, milyen módon? Korrupció ellenes harc? Hogyne, az egyik legfontosabb..de milyen intézkedéseket tennének? Mondjanak legalább párat. Tessék, holnap hatalomba kerülnek, 2/3-al, mit tennének? Szeretném olvasni már a benyújtandó törvénytervezeteket. Bármikor megszövegezhetnek egyet, és közzétehetik, hogy nekünk ez lenne az elternatívánk. Feladat: dolgozzon ki egy rendszert az energiatermelésre, hozzá a megfelelő törvényeket. Számításokkal a hatékonyságra, a bekerülési költségekre, és az energiaárak alakulására, a környezeti hatásokra. Addig amíg ezeket nem hozzák nem hiszek nekik. Csak egy újabb lenyúlási kísérletet látok.

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 08:41:15

Én voltam két ilyen vitán. Asszem eg kis félreértés van: a meghívottak közül nem mindenki tartozik az Ökopolitikai Műhelyhez, szerintem. Lengyel László biztosan nem. Legalábbis nagyon remélem, mert egyébként szimpatikus. (Lányi András is volt meghívott, azon meg azért csodálkoznék, mert neki már van egy pártja:))

A 2008.07.01. 08:46:51

Csak TGM ne lenne a közelében :(

peczus 2008.07.01. 08:51:00

Csak az a baj, hogy közöttük már megint megjelentek azok akik egyszerűen már hiteltelenek..

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 09:01:00

Szerintem TGM is csak meghívott volt (őt megint valami más pártcsíra közelében lehetett látni, Szociális Alternatíva, vagy mi)

padisah · http://www.padisah.mindenkilapja.hu 2008.07.01. 09:03:42

Ez nagyon gáz lesz, ha megvalósul. Szépen beleillik a magyar társadalom balrasodródása által kijelölt pályába.

Létrejön egy olyan szervezet, ami egyesíti a bigott technika és haladásellenes greenpeace stílusú haragoszöld mozgalmakat a 68as balos, elbukott eszmék kitartó harcosait, akik mondanivalója már kifogyott, az elveik meg egy tökéletesen működésképtelen önpusztító civilizációt szültek.

Erre sajnos tényszerű bizonyíték TGM jelenléte a formációban...

Én "igazi" örnyezetvédő vagyok és nem cserélem fel a valós környezetvédelmet a technika vagy globalizáció ellenességgel, és ezen értékrend mentén világos, hogy Bős nagymarost fel kellett volna építeni (amire büszkék hogy megfúrták) és hogy atomerőműveket (többes szám nem véletlen) kell építeniünk szél ÉS gáz erőművek helyett. Merthogy szélerőműhöz ugyanannyi gázost is építeni kell, és az idő 80%ban a gázos megy, nem a szél, pöfögi a jó kis CO2-t.

Egy ilyen szervezetben a fenti két mondat tabu lenne. Kimondhatatlan.

bérczes ádám 2008.07.01. 09:08:40

azonnal kéne egy honlap,ahol lehetne gyűjteni a regisztrálni akarókat!!!
én is!
szerintem 30% tutti!!!
hajrá,gyerünk,nincs sok idő

akárki 2008.07.01. 09:17:49

Haha!

1, TELJES igazságszolgáltatási reform
2, TELJES közigazgatási reform
3, adóreform
4, na itt jöhetnek a zöldek, kékek, sárgák...

Nyomhat itt bárki bármit:

ha az első lépés nincs meg, betarthatatlan minden törvény, a zöld törvények is
ha a második nincs meg, nincs pénz zöldnek lenni
ha a harmadik nincs meg, kevés lesz a zöldségekre elkölthető állami támogatás

Petrocz 2008.07.01. 09:20:05

A dolog annyiban is érdekes, hogy Sólyom László is ugyan ebből az alomból került ki! Együtt másztak Zengőt, együtt siratták el a bazsarózsát, viszont ami a hadsereg főparancsnokaként a dolga lenne, vagyis a légtér védelme, az őt láthatóan azóta sem érdekli.
És a többi szereplőben is ezt érzem, a komplexitás hiányát. Rögeszmésen ragaszkodnak a nekik kedves részletekhez, miközben tojnak az egészre.

pszanto 2008.07.01. 09:23:35

Környezetérzékeny vagyok. Demokráciaérzékeny vagyok.
Pragmatikus vagyok.

Magyarországon gulyás kommunizmusból gulyás demokráciát csináltunk.

Az embereket meg lehet venni ígéretekkel. Akit nem lehet megvenni, az pedig elfordult a politikától.

Nagyon szeretnék egy zöld gyík pártot. Naívan szurkolok, de a tettek után döntök.

Bombero 2008.07.01. 09:24:50


Kár, hogy nem voltak a palettán az előző választásokon. Most nem égne a pofám, hogy arra a tetű Mszp-re szavaztam. Mindenkitől bocs....

szemüveg nem akadály 2008.07.01. 09:26:07

és arról ki gondoskodik, hogy a pártalapítás közben nemfog oda is beszivárogni a sok ingyenélő urambátyámjóskapista én ennek az öccse vagyok ő meg amannak a bátyja meg sógora?!

sajnos uraim ez lófasz! ez itten kérem magyarország, agyarország.

bárcsak úgy lenne ahogy leírták a cikkben. de persze nem úgy lesz.

jönnek majd csőstül a "tanácsadók" a "vállalkozó bélák" a pártközeli sötét vállalkozások, a lenyúlások, a cuslágok, a tokaji szőllős helyi kis orbánok.

szóval halott ügy.

rendet itt???????

lófaszt

Island Capri 2008.07.01. 09:28:05

Nagyon örvendek, ha megjelenik egy ilyen párt. Mielőbb jöjjön létre, égetően fontos volna, ha megtörjön ez a hülyeség, ami ma a politika. Biztos vagyok benne, hogy egy hiteles, elszánt, korrekt csapatot az emberek adományokkal is támogatnának! Hajrá és minél több médiamegjelenésetek legyen. Az index korrekt volt, hogy címoldalon hozta ezt a cikket. Lehet, hogy az index azon vállalkozások közé tartozik, aki rosszul van ettől a korrupciós hínártól :) mondjuk ezt kétlem, de mindenképpen haladó szemléletet képvisel

csicsa 2008.07.01. 09:29:43

már régóta kelleene e gy 3. erő, de nem kéne ennyire nyomatni a környezetvédelmet (mégha kerülik is a zöld jelzőt. az emberek erre még nem értek meg. legyen benne a politikájuk részeként, de ne ennyire hangsúlyosan. talán inkább a kettéosztott ország újraegyesítése vagy vmi ilyesmi lózung kellene.

Sir 2008.07.01. 09:33:01

A zöld mozgalom nem lejáratódott, hanem hülyeség. Technokrata mozgalmat ide, vízierőművel, atomerőművel, gazdaságfejlesztéssel. ;) Itt megint csak a faölelgetők opportunista része akar hatalmat. Tisztességes párt, na az kéne, "zűd" párt, na az nem.

anti 2008.07.01. 09:36:00

egyszerüen lehetne kiszürni a sok korrupt szemetet es megelhetesi politikust: alacsony fizetesekkel es igen erős szabályozással és ellenőrzéssel. 1 politikus 1 munkahely, nincs 5 féle állása és maximálni a jövedelmét. A juttatásokat lecsökkenteni értelmes és elfogadható szintre. Aki pénz nélkül is ezt a pályát választja és felmutat valamit, az megérdemli, hogy ott maradjon és évről évre többet keressen, DE szabályozott keretek közt. Ne ő döntse el, mennyit fog kapni és ne is a haverjai. Ugyanez vonatkozna a helyi önkormányzatokra. Angliában beszéltem egy polgármesterrel és ő ingyen végezte a munkáját a rendes állása mellett. Ez kell ide, nem a nyíregyházi polgi megalomániás autótendere :)

jozsika · http://jozsika 2008.07.01. 09:39:31

hajra, hajra, hajra! most nyaron kell megcsinalni, segítünk bármit, csak nehogy befossatok... ki lenne az arc?

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 09:41:58

Sir: "technokrata mozgalmat ide, vízierőművel, atomerőművel, gazdaságfejlesztéssel. ;)".

Aha. És mit fog enni a kedves gyereked, ha felnő? Esetleg egy pohár tiszta vize is lesz?

A zöldmozgalom hülyeség. Persze, egyetértek. Csak akkor magyarázd meg, hogy ki és mit csinál pl. annak a folyamatnak a megállítására, miszerint a gerinces állatok populációi 30%-kal csökkentek 1970 óta? (magyarul: ennyivel kevesebb állat van a világon)(forrás, Living Palnet Index).

z. 2008.07.01. 09:47:09

Ahol Illés Zoltán neve felmerül, ott komoly dolog nem történik!

68nyara 2008.07.01. 09:55:12

köszönni meg én fogok: a gerinces állat # állat,a fajszám # populáció. De egyébként igazad is lenne. Csak az a baj a zöld mozgalmakkal, hogy nem jutnak túl a tagadáson. Még Németországban sem láttam azt, hogy valóban tettekre váltották volna az addigi nagy ellenkezésüket amikor hatalomra kerültek. Ma már inkább csak amolyan társtettesnek látszanak, így visszatekintve.

realista 2008.07.01. 09:59:43

Mókus-őrs... :-)

A plakát aljára meg majd odabiggyesztik, hogy "ugyanott Zsiguli eladó". :-)

Naiv tarisznyás bölcsészek...

bolsh 2008.07.01. 09:59:57

Athos és Sithonia mellé most indul a Cassandra párt, és persze semmi köze sem lesz az előző kettőhöz..
Hajrá a naív szavazókért, és az ürg, izé manóbőrbe varrt cédulákért!

Petrocz 2008.07.01. 10:06:04

A vízierőmű témához!
Láttam egy filmet a főnix TV-n. A téma:
Forgatócsoport járta végig a Majnát és a Tiszát, két azonos méretű folyó. A Majnán 34db duzzasztómű állítja be az egész évben állandó vízszintet. A folyó emiatt nem egy mély árokban, hanem a parti sétányok szintjén folyik. Energiát termel, biztosítja a teherárú és a személyszállítást. A városok mentén strandok és túristaparadicsomok vannak. Más részeken a madarak és a halak számára teremtettek ideális élővilágot. Ezzel szemben a Tiszán, ... jobb nem is beszélni róla!

bolsh 2008.07.01. 10:12:02

És hány darab egész méteren folyik alföldön (sík vidéken) keresztül a Majna?! Ahol 100 folyamkilométerenként kb 1-2 métert süllyed a tengerszint feletti magasság?!

Petrocz 2008.07.01. 10:17:06

A zöld filozófiát nálunk a Levegő Munkacsoport vitte tökélyre!
Szerintük nem szabad utat építeni, mert arra rámennek az autók, és az baj!
Ennyi! Nem hiszem, hogy ez felülmúlható. Nehéz az utánuk jövőknek!

Sandor 2008.07.01. 10:19:40

Teljesen egyetertek, a jelenlegi politikai elittel nem megyunk semmire, legyen az jobb vagy baloldali.

KELL EGY UJ PART!!

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 10:19:42

68NYARA: igen, ez egy elterjedt közhely, hogy a zöldek csak tiltakozni tudnak. Csak nem nagyon igaz.

Németországban pl. volt egy adóreform (1998-2003) nekikezdtek az adórendszer átalakításához, öko-adók bevezetésével, és a munkát terhelő adók-járulékok csökkentésével. Eredmény (részben előrejelzés): 2010-ig 250 ezer új munkahely.

Plusz a szélerőművek támogatása, plusz családi házakban napkollektorok támogatása, stb.
(Ezeket nem mind a zöld párt csinálta konkrétan, de az indíttatása onnan van).

Tibi76 2008.07.01. 10:27:04

Ennek semmi értelme, egy olyan 3.erő kellene ami végre egy rendes jobboldali párt, ami mondjuk egyszerre akar tandíjat bevezetni, és csökkenteni a szociális segélyt, és növelni a nyugdíjkorhatárt...

Egy olyan 3.erőre van szükség aki az adófizetőket támogatja, akik a vállukon viszik ezt az országot!
ugri-bugri, jajdenagyaglobálisfelmelegedés, és ne építsünk, ne fejlődjünk semmit, mert ki kell vágni egy fát pártra semmi szükség nincs! A szegényeknek meg épp elég a mostani két nagy komcsi párt!

Gladia Delmarre 2008.07.01. 10:27:28

Én drukkolok, h jól tudják menedzselni magukat, és pártként bejussanak a parlamentbe. Rájuk szavaznék!!
NAgyon nem lenne jó, ha annak idején a 2 nagy párt acsarogna egymásra megint kormányzás helyett. Engem az elmélet teljesen meggyőzött, a kérdés az, h bekerülve a nagy gépezetbe lesz-e merszük, érdekük harcolni is érte??!! Azaz a hatalomért nyomják a gombot, mint a szadesz pl.

SzabAn 2008.07.01. 10:28:11

Szóhoz jut ebben az országban a "csendes többség"? Máris aktivizálódnak az "egyetlen igazság" ismeröi, ld. Rotting 6 azonos tartalmú kommentjét. Egy módja lenne életet vinni a politikai diskurzusba, ha megszüntetnék az 5%-os parlamenti küszöböt. Kis párt, egyetlen képviselö, néhány százezer szavazattal, miért nem fejtheti ki a véleményét? Hátha aztán a többiek is hallgatnának rá. Feltéve, ha a parlament nem a koncon való egyezkedés terepe lenne. Így viszont bviztosítva van, hogy az is maradjon.

kasbah · http://kasbah 2008.07.01. 10:33:34

Dinnyepárt? Az finom.

M$Bob 2008.07.01. 10:35:01

Még mindig jobb mint az eddigiek...
Mert azoknak mondanivalójuk sincs!

Vagy is van:
Nyugdíjemelés lesz, gázáremelés nem lesz...

Ibo 2008.07.01. 10:38:15

A hozzászólások "szépen" tükrözik kishazánk szánalmas állapotát: 1)a többség: hurrá, új jó buli 2) minimális gondolkodó: nagyrészt pártokból élt, majd mellőzött (vajon miért?) emberek akarnának új formációt 3) minden sz*r, de jó ez így.
Odáig rendben, hogy korábbi pártokhoz köthető személyek jelennek meg ebben az új kezdeményezésben. Hiszen rengetegen fogtak közéleti tenniakarásba, de idővel leálltak, mert a posványban nem akartak elsüllyedni. Most jön a választóvíz: a kiszállás óta a szakmájukból élnek meg, nem a pártból.
Jelen palettán csak Tölgyessyről és Illésről mondható el ez, ezért ők hitelesek.
Elek a Fideszből él meg MDFből átlépése óta, Fidesz parancsra hallgat, vagy tesz, a társadalombarát alapítványát a Fidesz kormány hozta létre, a Heti Válasz kezdő kiadójaként. ( lásd magyar feledékenység, pedig "csak" 8 éve) Aki 1szer ilyet szolgált, vagy maradjon meg talpnyalónak, vagy próbáljon megélni a tanári végzettségéből, ez lenne gerinces dolog.
3. erőre tényleg szükség van, és a zöld gondolatok hangsúlyozására is. Márcsak azért is, mert ezzel lehet legkönnyebben felkelteni az emberi felelősségérzetet, önrendelkezést. ( mellesleg ajánlom figyelembe ezt a technikát is, merthogy a felsorolt személyeknél - kivéve talán Illés - semmi másról nincs szó, mint arról: Nyugaton eddig bejön a felmelegedés, globális katasztrófával való ijesztgetés. És nem azért, mert buták, éppen ellenkezőleg: elég tájékozottak, tudatosak ahhoz, hogy mérlegeljék: mi van, ha ez igaz? végül is rombolja az ember a természetet, ez vitathatatlan)
De annak a 3. erőnek tényleg alulról kellene építkezni, a jelen palettából tényleg csak Tölgyessy és Illés fér be.
MÉG EGY FONTOS: egy hozzásóló se kifogásolta, hogy már megint sehol egy nő!
Amíg a magyar társadalom el nem kezdi értékükön kezelni a nőket, ( és nem ez egyenlőség, nem feminizmus!) amíg tömeges hazánkban a szexuálisan frusztrált, impotens, szexualitást ürítésként gyakorló férfi (különösen a politikában, államigazgatásban, de tudnám jellemezni viselkedésükből "jeleseink" szexuális életét, és 95%ra beletalálnék) - addig hiteltelen mindenféle 3. erőlködés. A nők értékén kezelése ott kezdődne, hogy 40es értelmiségi, médiaképes nőket lasszóval kellene fogdosni a közéletbe.

kasbah · http://kasbah 2008.07.01. 10:39:40

(kívül zöld, belül vörös)
Nagyon örülünk itt mind, az egész család, mert most, hogy már többet nem fogunk tudni az SZDSZ-re szavazni, itt vannak ők, a megmentők.
Kinek a mániája a harmadik oldal? Mindenki gondolja végig a saját ismeretségi körében, hogy milyen hátterű emberek jönnek folyton ezzel a dumával.

kasbah · http://kasbah 2008.07.01. 10:48:26

Drága Szaban! Ez egy szép ötlet. (NO 5%)
Így mégis mindig bejutnánk a parlamentbe, ráadásul a Jobbik is, vagy hasonlók, és mindig adná a tv hogy miket mondanak ellenünk azok a hitvány fasiszták, és akkor lenne értelme továbbra is "politizálni" 2-3 %-kal és örök életünk lenne. Addig is ölellek: demszky

Tibi76 2008.07.01. 10:48:30

ezeket a zöld formációkat sohasem értettem!

Szerintük ugye nem kell autó, nem kell út, nem kell atomenergia, vissza a középkorba! De vajon mit szólnának az elkényeztetett greenpeace-es okostóbiások ha egy hetet is energia nélkül kellen leélniük? Na jó mondjuk csak megújuló energiaforrásokkal? Így kb tizedéére csökkene az energitermelés, így nem jutna tv-re, nem menne az mp3 lejátszó...
A múltkor megkérdeztem egy ilyen greenpeace-es aktivistát, hogy miért a Ferenciek terén parádéztok ahelyett, hogy szemetet szednétek az erdőben? A válasz a hümmögés...

Amennyire lehet én is figyelek a környezetre, sohasem szemetelek, szelektíven gyűjtik, igyekszem a lehetőségekhez képest tudatosan vásárolni, de azért 2008 van! Fejlődés és energia kell valahonnan!

Divatos ma ez az öko irányzat, de csak úgy, mint a szintén divatos antirasszista irányzat, a felmerülő problémákra semmilyen válaszai nincsenek! Egyetértek az előttem szólóval a civil mozgalmak nagy része csak és kizárólag tagadni tud, és szőnyeg alá söpörni! De olyan soha sem lesz, hogy a valami mindenkinek jó! Nem az a demokrácia, hogy minden egyes embert kielégítünk, hanem hogy a többség érdeke fontosabb!
lásd 10-es út és a kedves levegő munkacsoport...

De mivel az mtv generációban már sikeresen leépítették az emberek önálló gondolkodását, plussz még elég sokszor mondják a birka nép elhiszi, hogy a 2 fa megmentése miatt jobb lesz neki! csak közben belelóg a keze a bilibe...

Jack The Lad · http://jacklad.uw.hu 2008.07.01. 10:58:34

1. Sólyom Lászlót a cikk állításával ellentétben nem a Védegylet, hanem a Fidesz jelölte elnöknek, ugyanis a köztársasági elnöki posztra csak parlamenti képviselők jelölhetnek. Hány képviselője van a Védegyletnek a Parlamentben?

2. Nagyon jól hangzik a dolog, csak kár, hogy tele van fideszes, vagy a párthoz közel álló emberkékkel, pl. Illás Zoltán, Elek Istrván vagy Tölgyessy Péter. Így a dolog pont annyira hihető, mint ha pl. Szanyi Tibor alakítana egy ilyen pártot.

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 11:15:54

TIBI76: "Ezeket a zöld formációkat sohasem értettem!"

Az látszik.
Mérsékletesség. Ennyi. Ez nem középkor, ez a józan ész.

De annak örülök, hogy miközben nem érted őket, mégis azt csinálod, amit ők szeretnének:) (szelektív gyűjtés)

gfun 2008.07.01. 11:31:26

Tetszik a kezdeményezés.
A siker azon fog múlni, hogy sikerül-e a zöld gondolatok képviselete mellett egy realista gazdaságpolitikai gondolatrendszert is felépíteni.

Tibi76 2008.07.01. 11:35:12

Nem értem őket, mert ők pláne nem mérsékletesek! A nem szemetelés természetes kulturált viselkedés, szelektív gyűjtés teljesen ok, de ami nagyon nem ok:
- ne legyen új út,
- ne legyen repülőtér,
- ne legyen új gyár,
- ne legyen új erőmű,
- úgy általában ne legyen semmi új


Ennek mi értelme?

kedves nagyon okosnak hiszed magad, köszönös gyerek? Válaszolnál pár egyszerű kérdésre:
- Honnan pótoljuk az atomenergiát?
- Hova tegyük a szemetet?
- Hova építsük az új gyárakat?
- Hova építsük az utakat?
- Mi legyen az autókkal?
- Hogy fogod bió üzemmódban etetni a 6-7 milliérdnyi népet?
- Nem lehetne-e jobb helye annak rengeteg pénznek, amit pár bálna, és pár panda megmentésére költenek, hogy természetellenesen megmentsék őket az evolúciótól?

vagy nem is kell már változás, és fejlődés?
Élnél úgy mint anyádék, vagy nagyapádék? mert én nagyon nem szívesen...

kasbah · http://kasbah 2008.07.01. 11:56:44

"A politikusok lopnak!" - mondják az emberek (akik lopnak). Ezt egy vidéki fiatal politikus ismerősöm mondta egyszer sörözés közben. Igaza is van. A politikusoktól nem kéne csodát várni (ahogy az orvostól, ügyvédtől, tanártól, stb. sem) pont olyan tömegembereknek, akik a saját életükben sem tudnak csodát tenni. Sőt még felelős komoly munkát is fura lenne elvárni olyanoknak akik maguk sem képesek erre, de ez megy nálunk, ugye?

A civilesdiről azt hallottam, hogy a mai világban, ahol a legnagyobb pénzügyi entitások között alig találunk államokat, inkább csak multikat, nagyon jól gyengíthetik a közösség érdekvédelmét, amit ilyen körülmények között csak egy IGEN ERŐS állam tudna ellátni a multikkal szemben. Tehát ha a csordát határozottan vezetik a saját érdekében a megfelelő irányba, és nem hagyják túlfejni olyanoknak, akik aztán semmit sem dobnak vissza a közösbe (pl. multik) akkor van esély a közösség, nemzet, kultúra túlélésére. Ha szépen, liberálisan, demokratikusan civilkedünk, "más"kodunk, és fújunk a politikusokra, mert ők mocskosak, akkor a demokrácia alkalmatlan lesz arra, hogy megvédje a társadalmat.
Magyarországnak az a legnagyobb baja, hogy az az elit, amelynek szerves kifejlődéséhez sok évtizedre van szükség, emigrált, bedarálódott, kivégeztetett, prostituálódott, kihalt.
Új elit kialakulását szisztematikusan akadályozták 40 évig, hogy ne legyen a fölkapaszkodottaknak riválisuk. (Ma sem biztos, hogy másképp megy bizonyos szakmákban...) Itt is ugyanazok a szereplők, a megúnt balközép, jobbközép, alközép, felközép,....Lengyel László?!!!! Ő a mai elit. Meg TGM? A szoclib sámán?
Igaz a vicc: az alapstruktúra nem változott, ma is befolyásos családok vezetik a nemzetet. CSak míg régen az Esterházyak és a Zichyk, addig ma a szarháziak és a stricik.

gomes 2008.07.01. 11:58:45

surgos szolgalati kozlemeny:

jojjon ide vegre draga bodoky tamas, plane az oko-muhely valamely tagja es magyarazza el, hogy a cikk ott hasalt el, hogy jooooo alaposan osszekeverte az uj alakulatot tamogato kiabrandult ertelmisegieket, a vitaikra meghivott vendegekkel.

koszonom.

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 12:04:19

Szívesen válaszolok.

- Honnan pótoljuk az atomenergiát?
energiatakarékosságból, és mindenhol az adott viszonyoknak megfelelő megújulókból (ez Magyarországon a biomassza, a geotermikus, a nap és a szél leginkább). 150 dolláros olajár mellett már minden ilxen technológia rentábilis.

- Hova tegyük a szemetet?
A maximalista válasz az, hogy magát a kategóriát kell megszüntetni: nincs szemét, csak körbe vándorló anyagok. Meg lehet úgy szervezni a gazdasági folyamatokat is, mint egy élő rendszert, ahol az egyik rész "hulladéka" (pl. falevél) a másiknak inptja (gomba). Erről szól az ipari ökológia elmélete.

- Hova építsük az új gyárakat?
A régiek helyére. Van elég rozsdaövezet, még sok is.

- Hova építsük az utakat?
most már újakat ne nagyon építsünk, van elég, azokat kell karban tartani, pont elég feladat.

- Mi legyen az autókkal?
az autós közlekedés vidéken szükséglet, de nagyvárosban nem. Egyszerűen nem fér el ennyi. Tömegközlekedés javításával párhuzamosan a belvárosokat autótlanítani kell (plusz áruszállítás csak éjszaka, stb.)

- Hogy fogod bió üzemmódban etetni a 6-7 milliérdnyi népet?
Kevés hússal. A hús előállítása ugyanis nagyon hatékonytalan, 1 kg húsfehérje előállításához 6-17-szer annyi növényi fehérje kell. Jelenleg a marhák annyi kalóriát fogyaszanak, ami 8,7 milliárd embert tudna táplálni.

- Nem lehetne-e jobb helye annak rengeteg pénznek, amit pár bálna, és pár panda megmentésére költenek, hogy természetellenesen megmentsék őket az evolúciótól?
Ezt nehéz megmondani. A Pandát én sem szeretem, de a bálnákat inkább. Az a baj, hogy ha szétcincálsz egy ökoszisztémát, akkor az vagy összeomlik, vagy mesterségesen pótolhatod a kipusztított faj funkcióit, ami sokszor drágább.

- vagy nem is kell már változás, és fejlődés?
dehogynem, sőt. Fizikai növekedés nem kell.

- Élnél úgy mint anyádék, vagy nagyapádék?
Én azért kipróbálnám.

kasbah · http://kasbah 2008.07.01. 12:19:20

Ez mindegyik tetszett, és egyetértek velük. Egy a baj, ezt civil módon a tömegeknek el nem adod soha. Így működne a bolygó, de egy fentebb írt kommenttel egyetértve, a mai embereket inkább köti le az, hogy vegyenek új kocsit, hova menjenek nyaralni, vagy miből vegyék meg a gyógyszert, cipőt a gyereknek. Szóval ha van végre pénzük, szarnak a zöld gondolatba. Akkor, csakis akkor, ha nagyon sok pénzük van, mint a nyugatiaknak, akkor kezdenek divatból zöldülni, de nem (vagyunk) túl kitartóak és következetesek általában. Összefoglalva: 1. a tömegeket ilyen következetesre nevelni csak (bocsánat) erőszakkal lehet, 2. a szép gondolatokkal totálisan szembemenő pénzuralmat megfékezni szintén csak erővel lehet. Vagy kontrollált, de a bizalmunkat is élvező politikai elit visz egy erős de demokratikus államot, vagy egy szűk kör -esetleg egy személy- tekintélyuralmi rendszere. Egyéb esetben ki vagyunk szolgáltatva a globalizációnak (a multiknak is és a globális problémáknak is).

ÚVL 2008.07.01. 12:38:44

Amíg nem létezik egy horgony, ami az alternatív ábrándok léghajóját képes indulás előtt, olykori leszálláshoz is a mai társadalmi talajhoz kötni, addig véleményem szerint ez az eszme aligha – de legalábbis a szükségesnél lassabban – lesz népszerű.
Ez a horgony pedig a fogyasztóvédelem lehet(ne), ami nem elhanyagolható, de nem is automatikusan érvényesülő része a fenntartható fejlődésnek.
Ha pl. zöld kiadványok hirdetik-veszik át egymástól szájhagyománnyal, kipróbálatlanul, ellenőrizetlenül a tippeket, sok elemükben csak dogmaszerűen működnek a valóban nagyszerű elvek.
Lásd, mondjuk, mosógép (az emancipált család roppant fontos eszköze): „elég tizedannyi mosópor”, „minden negyedik-ötödik mosás akár történhet géppel is” (ez utóbbi a győri Reflex füzetekből), „azonnal cseréljük le mosógépünket kisebb fogyasztásúra” (mai ATV-műsor).
Vagy: „a papírpelenka környezetszennyező”. Ez utóbbi kétségtelen, de ehhez az állításhoz soha nem volt összehasonlítás, hogy a textilpelenkából a pisi-kaki kitisztítása, leeresztése a lefolyóba, a pelenka főzőmosása tényleg annyira környezetbarát?
Szent tehénnek számít az eldobható bevásárlószatyrok elleni küzdelem. Gondolom, alapvetően indokolt, de a mai Magyarországon soha nem esik szó arról, hogy miben gyűljön a háztartási szemét? A vödörben – annak napi fertőtlenítős kimosásával?

Üdvözlettel, voltaképpen egy-két fenntartással együtt is szurkolva:
ÚVL

gomes 2008.07.01. 12:39:22

az hogy mit fogadtatsz el a polgarokkal, az marketing (jora is lehet hasznalni nem csak rosszra) kerdese, de a legjobb eszkoz a peldamutatas: ha az allami szektor csak hybrid autokat hasznalhat, de a tomegkozlekedest, es a kerekparozast reszesiti elonyben.
vagy ha minden vezeto beosztasunak at kell esnie a vagyonosodasi vizsgalaton.
es a tobbi, es a tobbi..

kevesen tamogatnak ezt a jelenleg pozicioban levok kozul, de nem is ez a cel, ugye?

langalétikus (törölt) 2008.07.01. 12:54:41

Az rendben van, hogy békében akarunk élni, értelmesen a gazdasági életben...
De például nem hallottam egyetlen szót sem az oktatásról. Tulajdonképp, teljesen mindegy hogy helyrehoznak egy gazdasági rendszert, - egy egészségügyet, ha
gyerekeink igen nagy arányban olvasni sem tudnak.
Minden rendszer végén, mint tényállapot ott az oktatás. (és most az átlag gyerekanyagra értem, nem a tehetségesre aki úgy is kikaparja amit akar) Egyébként a mostani kormány, ha épp nem beszél, akkor dolgozik. Nézzünk csak a pályázatok körül szét. Maximum még mindig keveset kommunikál le belőle.

Végül is, A faluk megtartásával egyetértek. Avval már kevésbé, ha netán 8 gyereket akarunk egy omladozó ócska épületbe tanítani, ahol se internet, se digitális tábla, se pályázati lehetőség. Globalizáció ellenesen. Aztán a kis Német lurkó meg Román / Bolgár / Orosz lurkó mind tudni fog angolul németül, érteni fog az informatikához, a 8 kis magyarlurkó meg nem, majd építenek sárból házat meg csirkeólt, ha már öko-kimaradnak a globalizációból.

Nekem hirtelen úgy tűnik, inkább a buliból kimaradt üzletemberek szolíd gyülekezete ez.

A globalizáció kritika meg egyszerűen butaság. Mihez képest ne globalizálódjunk?
Az Usához, Kínához, Indiához, vagy netán említsem a közel-keletet?
Vagy maradjunk csak az Orosz -Irán Nukleáris ügyleteknél. Legalább még 10 országot mondhatnék.
Még egy dolgon el kell gondolkodni: Vajon, miért van hogy a jóval fejlettebb és infrastruktúráltabb német gazdaság által termelt javakból mi hívunk le pályázatot? Ettől viszont szeretem a paprikás krumplit. Azt viszont meg Mari néni tudja legjobban főzni Alsó-Ócsán. Ráadásul a tyúkolban van nem tápos csirkéje is.

Nem tudom észrevettétek-e, hogy amióta az Unióban vagyunk, a világpolitika élvonalába kerültünk, kicsiny tízmilliós köb-üki nemzetünkkel.

De van egy piros tanácsom: váljunk ki és támadjuk meg Barzíliát.
Utána viszont zsaroljuk meg Oroszországot, hogy feliért vesszük a gázt : )

Ha már zöld, legyen okos, nem pedig zöld :)

Viszont maga az igyekezet, amivel a politikától léket kapott emberek békére vágyó százezreit hajóba szeretnék ültetni jó. Ha netán valami jó programjuk lesz, jó marketingjük jó politikájuk, támogatni fogom őket

langalétikus (törölt) 2008.07.01. 12:56:11

Az rendben van, hogy békében akarunk élni, értelmesen a gazdasági életben...
De például nem hallottam egyetlen szót sem az oktatásról. Tulajdonképp, teljesen mindegy hogy helyrehoznak egy gazdasági rendszert, - egy egészségügyet, ha
gyerekeink igen nagy arányban olvasni sem tudnak.
Minden rendszer végén, mint tényállapot ott az oktatás. (és most az átlag gyerekanyagra értem, nem a tehetségesre aki úgy is kiverekedi amit akar) Egyébként a mostani kormány, ha épp nem beszél, akkor dolgozik. Nézzünk csak a pályázatok körül szét. Maximum még mindig keveset kommunikál le belőle.

Végül is, A faluk megtartásával egyetértek. Avval már kevésbé, ha netán 8 gyereket akarunk egy omladozó ócska épületbe tanítani, ahol se internet, se digitális tábla, se pályázati lehetőség. Globalizáció ellenesen. Aztán a kis Német lurkó meg Román / Bolgár / Orosz lurkó mind tudni fog angolul németül, érteni fog az informatikához, a 8 kis magyarlurkó meg nem, majd építenek sárból házat meg csirkeólt, ha már öko-kimaradnak a globalizációból.

Nekem hirtelen úgy tűnik, inkább a buliból kimaradt üzletemberek szolíd gyülekezete.

A globalizáció kritika meg egyszerűen butaság. Mihez képest ne globalizálódjunk?
Az Usához, Kínához, Indiához, vagy netán említsem a közel-keletet?
Vagy maradjunk csak az Orosz -Irán Nukleáris ügyleteknél. Legalább még 10 országot mondhatnék.
Még egy dolgon el kell gondolkodni: Vajon, miért van hogy a jóval fejlettebb és infrastruktúráltabb német gazdaság által termelt javakból mi hívunk le pályázatot? Ettől viszont szeretem a paprikás krumplit. Azt viszont meg Mari néni tudja legjobban főzni Alsó-Ócsán. Ráadásul a tyúkolban van nem tápos csirkéje is.

Nem tudom észrevettétek-e, hogy amióta az Unióban vagyunk, a világpolitika élvonalába kerültünk, kicsiny tízmilliós köb-üki nemzetünkkel.

De van egy piros tanácsom: váljunk ki és támadjuk meg Barzíliát.
Utána viszont zsaroljuk meg Oroszországot, hogy feliért vesszük a gázt : )

Ha már zöld, legyen okos, nem pedig zöld :)

Viszont maga az igyekezet, amivel a politikától léket kapott emberek békére vágyó százezreit hajóba szeretnék ültetni jó. Ha netán valami jó programjuk lesz, jó marketingjük jó politikájuk, támogatni fogom őket

SIR 2008.07.01. 13:10:17

Akkor sem kell zöldség. Majd ha olyan gazdagok leszünk, mint a németek. És még akkor sem biztos. Szerencsétlenek éppen most kezdik el sajnálni, hogy lemondtak az atomenergiáról. és kitették magukat az energiafüggésnek az ún. "lator államoktól".

A szelektív hulladékgyűjtés, na az nem zöldség. Az megy, ha gazdaságilag megéri. És nem az adók miatt, hanem a PROFIT miatt.

Ha Magyarországon zöldek élnének, akkor az alapvető növénykultúra az erdő lenne (mert ugye mi kipusztítottuk az erdőket, hogy elférjünk, természetesen a pontagyú zöldek ezt megtiltanák a braziloknak...), a lakosság meg legfeljebb kétmillió. És farkasok meg medvék ölnék az embereket az autók helyett. Ne menjünk már a középkorba...

A zöldeken meg nevessünk, mint a papokon, akik néhány (jó, nagyon fontos) jó érvrendszeren kívül alapvetően kétezer évvel ezelőtti szinten politizálnak, de ha a kormányzás közelébe akarnak férkőzni, akkor azért lépjünk fel ellenük.

ÚVL 2008.07.01. 13:24:50

Amíg nem létezik egy horgony, ami az alternatív ábrándok léghajóját képes indulás előtt, olykori leszálláshoz is a mai társadalmi talajhoz kötni, addig véleményem szerint ez az eszme aligha – de legalábbis a szükségesnél lassabban – lesz népszerű.
Ez a horgony pedig a fogyasztóvédelem lehet(ne), ami nem elhanyagolható, de nem is automatikusan érvényesülő része a fenntartható fejlődésnek.
Ha pl. zöld kiadványok hirdetik-veszik át egymástól szájhagyománnyal, kipróbálatlanul, ellenőrizetlenül a tippeket, sok elemükben csak dogmaszerűen működnek a valóban nagyszerű elvek.
Lásd, mondjuk, mosógép (az emancipált család roppant fontos eszköze): „elég tizedannyi mosópor”, „minden negyedik-ötödik mosás akár történhet géppel is” (ez utóbbi a győri Reflex füzetekből), „azonnal cseréljük le mosógépünket kisebb fogyasztásúra” (mai ATV-műsor).
Vagy: „a papírpelenka környezetszennyező”. Ez utóbbi kétségtelen, de ehhez az állításhoz soha nem volt összehasonlítás, hogy a textilpelenkából a pisi-kaki kitisztítása, leeresztése a lefolyóba, a pelenka főzőmosása tényleg annyira környezetbarát?
Szent tehénnek számít az eldobható bevásárlószatyrok elleni küzdelem. Gondolom, alapvetően indokolt, de a mai Magyarországon soha nem esik szó arról, hogy miben gyűljön a háztartási szemét? A vödörben – annak napi fertőtlenítős kimosásával?

Üdvözlettel, voltaképpen egy-két fenntartással együtt is szurkolva:
ÚVL

nagyorgy · http://nagyorgy.uw.hu 2008.07.01. 13:27:43

Biztos vannak közületek sokan, akik úgy érzik, hogy a jelenlegi politikusaink nem tartják be az általuk meghozott törvényeket. Egy ilyen kirívó példa a költségelszámolásuk, mely bemondásra tömi a zsozsót a zsebükbe. Egy vállalkozónak, meg minden egyes tétel elszámolását szigorúan számlával kell bizonyítani.
Tégy valamit az országért és csatlakozz önkéntesnek a ZöldPárt aláírásgyűjtő akciójában, vagy csak egyszerűen keresd az utcán az aktivistákat és írd alá TE is.
zoldpart.hu/aktualispl.php?id=8

Devil Inside 2008.07.01. 13:32:21

Langalétikus:
Már mért ne lenne internet bármely kis faluban? A digitális tábla pedig egy szemfényvesztő baromság, semmiféle hozzáadott értékkel nem bír az oktatás színvonalában, viszont 8 gyerekkel sokkal hatékonyabban tud foglalkozni a pedagógus, mint 33-mal.
Az iskolai osztályoknál nem minimum-, hanem maximumot-létszámot kellene meghatározni (pl. 22-25 fő, hátrányos helyzetű térségekben 16-20 fő), ha szeretnénk a jelenlegi igen alacsony színvonalról elmozdulni. (A gyerek a tanártól tanul, nem a mindenféle technikai eszközöktől, az internet is csak az információ megszerzésében segít, annak megfelelő értékelésében, megbízhatóságában nem annyira.)

SIR:
Nem ezen az ökopolitikai vonalon mozgok, de a hozzászólásod egy elég sztereotip általánosítás volt.

---
Amúgy mindenki a parlamenti választásokról beszél, ha szóbakerül, van-e értelme új pártnak, holott az elsődleges célnak - az 5%-os küszöb miatt - nem ennek kellene lenni, hanem városok - ezen belül is főleg Budapest - közgyűlésébe sikerüljön képviselőt delegálni.

SonyMao 2008.07.01. 13:46:57

SIR, ha már ennyire fontos számodra a PROFIT, kérlek áruld el azt is, kinek a PROFIT-jából lesznek 20 év múlva felszámolva azok a szeméttelepek, amik azért gyűltek fel, mert most nincs PROFIT az adott hulladék szelektív kezelésén?

vagy másképp: megéri-e most 100 Ft. PROFIT-ot termelni, és ezzel 1000 Ft.-nyi költséget hárítani az unokáinkra?

is 2008.07.01. 14:21:57

sajnos Sólyom László és Schiffer András neve és általam látott tettei nekem nem jönnek be. nagyon okosak, nagyon műveltek, nagyon tájékozottak, és ami a legfontosabb, kulturáltak is; de csak elméleti tankönyvekben meg jogelméletben jók. márpedig az országot MENEDZSELNI kell.

Napoleon még azt mondhatta, hogy az emberek nem némi pénzért hoznak áldozatot, hanem a lelkükre kell beszélni; de a XXI. század már nem arról szól, hogy mik az iedák. a közgazdaságtan oda fejlődött, hogy matematikai képletek alapján a számítógépek, lélektelenül, viszont rendkívül praktikusan kezelik az életünket. ma a magyar választópolgár kimutatta, hogy 300Ft többet jelent neki, mint az, hogy a kórházban milyen az ellátás, vagy hogy az orvos rendesebben viselkedjen vele; és jóval több magyar lenne felháborodva, ha betiltanák a Barátok közt-öt, mintha a vasárnapi misét.

1990-es választáson biztosan volt ilyen értelmiségi párt is. Krassó még energikus is volt (mert hát Sólyom és Schiffer nem annyira képernyőképes), de hát nem jutott sehová.

én olvasgattam a blogjukat, túl elvnt értelmiségi maszturbálás folyt ott, nem ez a csoport fogja megváltani Mo-t.

én egyébként már elhatároztam, hogy a két nagy párt egyikére sem szavazok, de ha csak az ökomozgalom pártosodik, akkor inkább a jelenlegi két kicsiből választok.

SIR 2008.07.01. 15:14:56

SonyMao, a szeméttelepek felszámolása, a rekultiválás a hulladékgazdálkodás KÖLTSÉGE. Az csinálja, aki a tevékenységet végzi. Az fizeti, aki a szolgálatatást igénybe veszi. A költség és az ár között van a PROFIT, ez az, amiért a hulladékkezelő cég egyáltalán belefog a tevékenységbe. Ez nem faölelgető zöld viselkedésminta, hanem a modern társadalom így működik. Ha jól működik. Technokratának kell hozzá lenni, nem pandavédő-erőműbetiltónak.

Nem troll vagyok, de akkor sem győztök meg arról, hogy a "zőőd" gondolkodás előrébb viszi az emberiséget. Persze hogy a környezeti hatásokat régebben nem vették figyelembe a termelés tényezőinél, de azt hiszem, ez örvendetesen változik. Az iram pont megfelelő, nem kell gyorsítani. A két nagy pártból kiábrándult tömegekből ne csináljunk treehuggert, mert a harcos zöldség Rousseau óta zöldség.

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 15:20:47

Csak a pontosság kedvéért:
A fentebb Nagyorgy által reklámozott zöldpárt nem ugyanaz, mint a cikkben szereplő:

hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_Szoci%C3%A1lis_Z%C3%B6ld_P%C3%A1rt

langalétikus (törölt) 2008.07.01. 17:15:33

Devil Inside:


Kéne...kéne...kéne… Persze,

Viszont igazad van: van internet. A faluban is sőt még sulinet is van, ha legalább egy iskolát fenn tud tartani az önkormányzat.

Tudod-e, hogy országszerte miért vonják össze az iskolákat? Mert nincs egy kanyi vasuk se fenntartani. Akkor nyilván azt is tudod, hogy nem azért nincsen 16 gyermek 1 osztályba mert 32-őt akarnak tanítani, hanem mert nincs pénz több tanári / tanítói státuszra. Tehát az ügy első része (míg pénz nem lesz ) elrendezve. Természetesen igazad van: a tanító tanítaná, a tanártól kellene tanulnia. Azonban a mai világban nem tudom észre vetted-e, de nincsenek Öveges professzorok, nincsenek stabil határozott és karakteres pedagógusok, csak kevesen. Tisztelet a kivételnek.
Jaj még valami hátrányos helyzetű térségekben, (mer tudom miről is van szó) lecsökkenteném 8-ra a számot, ugyanis ennyire foglalkozásigényesek a gyerekek: ott iszonyattal több a munka – ott a pedagógusnak külön erre a célra – a felemelésre kialakított technikák is kellenek.

Nyilván nem tanítasz így nem igen tudod, hogy mit jelent a gyerekek számára az érdekesség. Ha valamit komputeren csinálsz, a kicsik a nagyok egyaránt odafigyelnek. Pl. egy 3D-s NASA World Wind + Google Earth -el földrajzot, társadalomismeretet, gazdasági ismereteket, politikát, világszemléletet lehet tanítani, (De Pl van digitális elektronmikroszkóp
Azzal meg egy rakás más programmal meg biológiát, matematikát, fizikát lehet tanítani.
Ráadásul nemsokára kialakulnak azok az óriási archívumok, amelyek az oktatást segítő anyagokat tárolják. ?). Aztán meg ha Pl Délután netán szabad foglalkozás van a táblán bekapcsolsz nekik egy mesét, vagy összeülteted és valamelyik gyerek közösségi portálon együtt babrálhatnak felügyelet alatt, Vagy netán meglátogatnak egy virtuális múzeumot: Az Eifelt – netán az Ermitázst Péterváron? Vagy menjenek Londonba a természettudományi múzeumba?

Nagyjából ez a véleményem a digitális táblás megjegyzésedről.

De még ráteszek egy lapáttal:

Nyilván ha utazni akarsz, inkább gyalog mész a világ másikfelére, mert akkor nem kell Boeing-se (mert végül is attól sem leszünk okosabbak, ha gyorsabban jutunk oda. / hülyébbek se. Elképzelhető, hogy otthon nem feketefehér TV-d van hanem valami wide LCD? Netán a EB- is azon nézted? Minek? Attól nem lesz jobb a műsor. Legalábbis a te állításod szerint. 

Na de hagyjuk nem is fontos – úgyse mernéd bevallani, hogy tényleg feketefehér tv-n nézted. Miközben interneted van .

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 17:27:43

Hűha. Valaki itt nagyon belemászott Magyar Bálint jobbkezének lelkébe.

langalétikus (törölt) 2008.07.01. 17:44:57

jaa, pedig mégse, mégcsak nem is ismerjük a jobkezét se :) csak a tv-ből:)
- elég szomorú, hogy ha egy ilyen egyszerű magától értetődő ügyben,
Bálintozol Tán te is Feketefehér TV-n nézted? :)

köszönni meg én fogok 2008.07.01. 18:08:19

nem azon néztem. De mi köze ennek ahhoz, hogy az interaktív tábla projekt (ami nem egy haszontalan dolog, de nem is csodaszer , béna pedagógus ugyanúgy béna lesz ilyennel is; ráadásul amit leírtál, az mind megoldható laptop + projektor kombóval) egy nagy SZDSZ-es lenyúlás, klientúraépítés, stb. (a hardver önmagában 40 mrd, plusz ehhez asztán kell fejleszteni a tananyagot, és képzéseket tartani - ez egy kb. 100 mrd-os üzlet.)
Pont, mint a 4-es metró: lehet, hogy lett volna értelme, de nem így.

És bocs a Magyar Bálintozásért, csak vicces akartam lenni.

langalétikus (törölt) 2008.07.01. 19:25:19

Nem haragszok a Bálintozásért.

A béna pedagógusok el fognak menekülni a táblás porjekttől. Igen télleg izom nagy üzlet. A kivetítő + notebook már majdnem digitális tábla. Utánajártam még régen, kíváncsiságból hogy mibe vágtak bele a táblákkal --> 600 ezertől 1-2 M forintig lehetett kapni digitális táblát. Nagyon drága. a notebook + kivetítő kijön 300 ezerből - ből. Sajnos nem tudom miféle táblákat fogunk kapni az iskolákba. Tudod én személy szerint azért örülök a tábláknak, mert tovább nem kerülgethetik a tanárok a forró kását, muszály lesz megtanulni legalább egy kicsit a gépkezelést.

Azért gondolj bele, az interaktivitás teljesen más perspektívát nyit, mint a kivetítő + notebook-os módszer. Hiszen a gyerekek az emblémákon keresztül tudáshoz jutnak - és ráadásul oda nyúlnak az emblémára: így a tanulási folyamatba be lehet vonni az interaktivitást. Nekem mindegy hogy egérrel kattintok, de a kis lurkók bizony sokkal jobban érti hogy mit jelent az "oda" vagyis emlékezni fognak álmukból felkeltve is, hogy ott az az alak és abból ez lett. hátha még télleg célratörően szépen is néz ki egy kis animációval ez az interaktivitás. TE felnőttként mondod azt velem együtt, hogy elég az egér. :)

uff:)

Tibi76 2008.07.02. 10:34:19

köszönni...

Szépen átgondolt, de nagyon idealisztikus válaszok!

Ezeket mind le kell szűkíteni az egyénre, és ott már nem működik! Mert itt mindeki terepjárót akar, meg légkondizni a 30 fokban, és húst akar ennni hússal! És miért? Mert megtehetem, mert ezért dolgozom, ez a jóléti-fogyasztói társadalom! Ez a kapitalizmus, szépen becsomagolják, te meg elhiszed, hogy szükség van rá! De ha nem vásárolnál egyfolytában, be is dőlne az egész hiszen munkahelyek millió szünnének meg, ha visszafognánk a sokszor tényleg felesleges fogyasztást! Ma így élünk, sok pénzt akarsz keresni szinte mindenáron, hogy elkölthesd...

- az energiatakarékosságnak csak és kizárólag az a módja, ha drága (még sokkal drágább)az áram, így majd kikapcsolod, lecseréled takarékosabbra...stb, de ezzel csak 20-30%-ot lehet megtakarítnai, van egy minimális szint ami a kényelmes élethez kell! Az atomenergia ma az egyik legköltséghatékonyabb módja az energiaelőállításnak, nélkülözhetetlen, a megújuló energiaforrások hatékonysága még messze nem éri el azt a szintet, ami szükséges a kiváltásához. De tény, fejlesztési pénzeket kell rá csoportosítani.

- a szemét kérdés ilyetén megoldásától, még agyon messze vagyunk, addig is nem ártana pár szeméttelepet és szemétégetőt létrehozni

- sok rozsdaövezet lakóterületen belül van és rossz infrastrukturális megközelítéssel. Sokkal jobb ezeket rekultiválni, és a gyárakat az utak (külső) mellé tenni zöld mezős ipari parkokba

-Új utak meg addig kellenek amíg nem lesz olyan hálózatunk, mint Nyugat Európának! Utána tényleg le lehet állni, és csak karbantartani kell. A tömegközlekedés fejlesztése, támogatása a nagyvárosokban teljesen ok!

- a hús előállítás visszáságai, gazdaságtalansága ok (ráadásul sok CO2 termel a sok marha), de mond el ezt a kínaiaknak, és Indiának akiknek most lett elege a rizsből és húst akarnak! Itt is inkább az arányokat lehet mósosítani, de az emberiség szaporodását is meg kell állítani! (kényes kérdés, de megkerülhetetlen)

- szerintem az evolúció tökéletesen működik, meg oldja a problémákat, betömi lyukakat, mint eddig is...

- Fizikai növekedés is kell, ha már egyszer évtizedek alatt megduplázodott a népesség, 2x annyi út, lakás, munkahely, kaja kell!

- Én max csak hetekig bírnám ki a szüleink, nagyszüleink életét! (A világháborút, éhezést még 1 napig sem) lehet, hogy a nyugisabb életre vágyom, de a mai kényelmi berendezések nélkül nem bírnám sokáig! Ha valami jót, kényelmeset kap az ember, akkor azt kurva nehéz elvenni tőle...

is 2008.07.02. 16:25:17

most olvastam, hogy Schiffer távozik. le a kalappal a TASZ előtt. két fokot feljebb tettem magamban az elismertségük szintjét (amit éppen Schiffer húzott mostanában lefelé; de ezt nem Schiffer ellen mondtam, tegye, amit jónak lát, meg fogom nézni).

is 2008.07.02. 16:28:23

ja, és technokrata kínálat NINCS. Gyurcsány lehetett volna, ha nem az MSZP-t hágja meg, hanem saját pártot alapít, és ugyanez a probléma Bajnai Gordonnal is. az SZDSZ sose volt technokrata, csupa bölcsész, jogász ücsörög ott is. gondolom a többi pártot senki sem képzeli közelről sem technokratának.

tommygun 2008.07.02. 16:55:43

Az a baj hogy a Schiffer által felvetett témák a belvárosi egyetemistákon kívül a kutyát nem érdeklik. Hogy aztán minek még egy értelmiségi önképzőkör, ami pártnak hiszi magát amíg a választásokon be nem söpri a maga párezer szavazatát... persze van akinek villanyvasút kell, másnak Barbie-baba, megint másnak pedig saját párt :) Nem lehetne inkább a valódi problémákkal foglalkozni, pld hogy egy-két évtized múlva egész megyék fognak kiszakadni Magyarország törvényes rendjéből?

akira2 2008.07.02. 17:33:37

"TIBI76 2008.07.01. 10:48:30

ezeket a zöld formációkat sohasem értettem!

Szerintük ugye nem kell autó, nem kell út, nem kell atomenergia, vissza a középkorba! De vajon mit szólnának az elkényeztetett greenpeace-es okostóbiások ha egy hetet is energia nélkül kellen leélniük? Na jó mondjuk csak megújuló energiaforrásokkal? Így kb tizedéére csökkene az energitermelés, így nem jutna tv-re, nem menne az mp3 lejátszó..."

Ha a 76 a nevedben a születési évedre utal, akkor tényleg nem értem, hogy lehetnek ilyen gyerekes gondolataid...

A TV-s és mp3-as példádon nagyot kuncogtam, nekem pl. egyik sincs, nem is hiányzik, de az energia igen.

A zöld gondolkodásról meg annyit, hogy ha valaki nem csupán a felszínt kapirgálja a szelektív hulladékgyűjtéssel, hanem feleannyit fogyasztó autóval jár, mint amit egyébként megengedhetne magának, vagy nem épít két emelettel nagyobb házat, mint amennyire valóban szüksége van, nem fűti azt 25 fokra csak 20-ra, mert az is bőven elég, sőt, még egészségesebb is, a gázd csak kiegészítő fűtésre használja, mert amúgy napenergiával fűt és világít, stb., stb., akkor majd valóban úgy érezheti, hogy tett valamit a jövő nemzedékért.

...és ez aztán igazán nem nevezhető fejlődésellenes gondolkodásnak, sőt, ez maga a fejlődés.

A mai, fosszilis energiahordozókra épülő energiaipar az egyik gátja az alternatív, megújuló energiaforrások gyorsabb elterjedésének. Az olajárak egekbe történő emelésével azonban maguk alatt vágják a fát, mert így egyre könnyebb lesz az alternatíváknak is versenyképes árakon megjelenniük a piacon.

A Levegő Munkacsoport pedig soha nem mondta, hogy egyáltalán ne építsünk utat, csupán azt mondta már 12 évvel ezelőtt is, hogy az útépítéssel együtt a forgalom is növekedni fog. A társadalom nagyobb része pedig még mindig azt hiszi, hogy az utak építésével, bővítésével, szélesítésével csökenni fog a forgalom, kevesebb lesz a dugó. Utak helyett azonban a vasutat kellene fejleszteni, mert az olcsóbb, kevésbé szennyzi a levegőt, stb.

Schiffer ezzekkel tisztában van, így vélhetően nem az átgondolatlan autópályaépítések mellett fog kardoskodni a parlamentben, ha bekerül.

Autópályát csak oda kell élpíteni, ahová feltétlenül szükséges, ezt mondja a Levegő Munkacsoport is tíz éve. Az M0 déli kelet szakasz 2X3 sávossá építéséért és a Gödöllői átkötésért is tíz éve kardoskodnak.

Heni · http://www.vallalkozokszovetsege.com 2008.07.02. 17:33:45

Van már ilyen szervezet, felesleges új csapatokat gründolni.Erősíteni kell ezt az egy szervezetet.A Vállalkozók Szövetsége tökéletes formáció az ország megmentésére.Javaslatuk az adózás területén is zseniális. Nem demagóg, tényszerű: 10% TB, 10% NYJ, 10% SZJA. Az állam is gazdagodik és a polgárai is.

olvasó 2008.07.02. 18:36:54

Nem egészen értem, hogy ilyen partikuláris marhaságok, mint TASZ, Schiffer, meg Védegylet, mit csinálnak az Index címoldalán. Ha majd ilyet akarok olvasni, megyek az Indymediára vagy más szélsőbalos kis lapra. Vagy ennyire uborkaszezon van?

Tibi76 2008.07.02. 19:39:01

Buta vagy akira, és ráadául a legveszélyesebb fajtából, abból aki kurva okosnak hiszi magát...

a levegő munacsoport a 10-es út megvétózásával egy életre kihúzta a gyufát a környéken élőknél, kurva nagy környezetvédelem, hogy mindenki egész nap a dugóban pöfög! Pedig van szép vasút is és mégis...

20 fokon meg megfagyok, nem azért dologzom egész nap, hogy fázzak!

Puffogtasd csak az agymosott frázisaid, a felmerülő problémákat meg nehogy észrevedd!

talán te is elmehetnél dolgozni, és vehetnél egy tv-t, 2008 van...

Che 2008.07.02. 20:03:55

Schiffer egy faszagyerek, csak kicsit TÚL balos.

tommygun 2008.07.02. 22:34:46

CHE: Balos vagy nem balos, Schiffer már az egyetemen is egy beképzelt, magának való hólyag volt :)))

nyinka 2008.07.03. 00:50:21

hmmm,

nekem sajnos beragadt erröl a srácról, amikor elvállalta az éppen akkoriban elkurvult Zöld Pardon damage control jellegű sajtó-menedzselését, amikor is nagy felzudulást keltett, hogy a bejárathoz kirendelt kopaszok kidobtak két cigány csajt.

minthogy a jo biztonsagiak minket is majdnem megruhaztak elötte pár nappal, elég jól emlékszem -- és hát elég szánalmas egy produkció volt...

nagyra értékelem a TASZ-t, de mondjuk a Schifiről nekem már csak ez ugrik be.

tatuli 2008.07.03. 17:08:14

szerintem HAJRÁ!!!
süti beállítások módosítása