alterglob

alterglob

Globalizációkritika, környezetvédelem, alulról szerveződő társadalmi mozgalmak, állampolgári engedetlenség, anarchisták, antiglobalisták, ökogerillák, mindenféle progresszív radikalizmusok. Viva Zapata!

LMP

Friss topikok

Licenc

Creative Commons Licenc

"Vagy ölsz, vagy ők ölnek meg téged"

2008.08.21. 19:23 rudolf rocker

Bár a nemzetközi jog szerint háborús bűnnek számít a gyerekek besorozása, a Human Rights Watch emberijogi szervezet adatai szerint világ 17 országában körülbelül háromszázezer 18 év alatti gyerekkatona harcol jelenleg is. A Sierra Leonéban született Ishmael Beah 13 éves korától szolgált a kormányhadseregben, aztán az UNICEF kimentette és az Egyesült Államokba költözött. Az öldökléssel töltött évekről szóló könyvét már több mint húsz nyelvre lefordították, most magyarul is megjelent.

 

>>> Az Index e-mail interjúja a szerzővel

>>> A könyv magyar honlapja

 

63 komment

Címkék: gyerekkatona beah

A bejegyzés trackback címe:

https://alterglob.blog.hu/api/trackback/id/tr60618964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dffd 2008.08.21. 19:58:05

kicsit, mintha kormos lenne nem?

rotting 2008.08.21. 20:35:40

nemcsak egyet ölt öt

4 éven át gyilkolt

b 2008.08.21. 21:32:38

...basszus.

Még itthon panaszkodjon valaki a nehéz gyerekkorára!

convict 2008.08.21. 22:06:27

"Hátrakötött kézzel felsorakoztattuk őket, mind a hatot. Belelőttem a lábfejükbe, és egy napig néztem a szenvedésüket, majd végeztem velük, hogy végre abbahagyják az üvöltést. Mindegyiknek a szemébe néztem, és láttam, ahogyan tekintetük feladja a reményt, és megmerevedik, mielőtt meghúzom a ravaszt. Bosszantott a néma tekintetük."

Basszus, azért ez már igazi gonoszság. Nem lehet mindent a fiatalságára fogni, nem lehet mindent megbocsájtani. Számomra ugyanolyan mocskos gyilkos maradt, mint amilyen volt. Nem lehet meg nem történté tenni a sok rémtettet. Nem tudja feltámasztani akiket megölt.

Mobutu Sese Seko Kuku nGbendu wa za Banga 2008.08.21. 22:25:23

Ez az interjú kamu.

bokonok 2008.08.21. 22:33:14

hasonlo temaban rendkivul jo konyv:

Ahmadou Kourouma : ALLAH NEM KÖTELES…

bokonok 2008.08.21. 22:34:54

ugyanezen temabol remek konyv:

Ahmadou Kourouma: ALLAH NEM KÖTELES…

vero 2008.08.21. 22:50:45

soha sem lesz normális ember. szerencsétlen és átkozott.

In no sense? Nonsense... 2008.08.21. 22:58:59

Nem tetszik a könyv címének második része: "...amíg ti játszottatok".
Nem hiszem, hogy az addig játszó gyerekek orra alá dörgölni valója lenne.
Talán az őt körülvevő felnőtteken és az "addig játszó gyerekek" szülein lenne már mit számonkérni azzal kapcsolatban, hogy a gyerekkatonává tette őt a környezete, azért, hogy ez megtörtéhet(ett).

Vic 2008.08.21. 23:02:23

Nézzétek meg a Blood Diamonds-t Leonardo DiCaprioval. Nagyon brutál film, izgalmas és annyira megdöbbentően ábrázolja a szitut, amit mi, akik békében élünk, fel se tudunk fogni, hogy szinte letaglóz a film.
Kb. erről szól, mint a könyv, kicsit a háború közvetett kirobbantóiról. Durva és arra jó, hogy rájöjjünk, mennyire piti problémáink vannak ezekhez az emberekhez képest.

csapogi 2008.08.21. 23:46:51

Én olvastam a könyvet és nagy hatással volt rám. Valóban közelebb hozza az eseményeket, amelyek olyan távolinak tűnnek.
A könyv címe nekem sem tetszik, a "Gyerekkatona voltam Afrikában" bőven elég címnek. Ez a könyv úgysem a különösebb írói művészetről szól, hanem inkább egy dokumentumregény.

CONVICT:
Olvasd el az egész könyvet. Így kiragadva én is így gondolnám, de sajnos a könyv olvasása közben kénytelen vagy beismerni, hogy márpedig innen van visszaút. Gyerek volt még, talán valamit ki tudott törölni az életéből...

kaktusztea · http://kaktusztea.blog.hu 2008.08.21. 23:49:15

CONVICT:
szerintem meg kell hozzá bátorság, hogy felvállalja, hogy egy állat, egy drogos gyilkológép volt, nem szépítgeti, vagy mentegeti magát.

Az persze dilemma, hogy ölt és hogy ez megbocsátható-e.
Bár mi könnyen osztjuk az észt itthonról úgy, hogy megvolt (legalábbis a többségnek) az alapvető erkölcsi nevelés (pl. ölni nem szabad).
Nekik ez a hiper-egyszerű alap _sem_ volt meg.
Plusz választása sem volt, ha élni akart...

kaktusztea 2008.08.21. 23:51:15

CONVICT:
szerintem meg kell hozzá bátorság, hogy felvállalja, hogy egy állat, egy drogos gyilkológép volt, nem szépítgeti, vagy mentegeti magát.

Az persze dilemma, hogy ölt és hogy ez megbocsátható-e.
Bár mi könnyen osztjuk az észt itthonról úgy, hogy megvolt (legalábbis a többségnek) az alapvető erkölcsi nevelés (pl. ölni nem szabad).
Nekik ez a hiper-egyszerű alap _sem_ volt meg.
Plusz választása sem volt, ha élni akart...

kaktusztea 2008.08.21. 23:51:53

CONVICT:
szerintem meg kell hozzá bátorság, hogy felvállalja, hogy egy állat, egy drogos gyilkológép volt, nem szépítgeti, vagy mentegeti magát.

Az persze dilemma, hogy ölt és hogy ez megbocsátható-e.
Bár mi könnyen osztjuk az észt itthonról úgy, hogy megvolt (legalábbis a többségnek) az alapvető erkölcsi nevelés (pl. ölni nem szabad).
Nekik ez a hiper-egyszerű alap _sem_ volt meg.
Plusz választása sem volt, ha élni akart...

kaktusztea 2008.08.21. 23:53:18

Bocsánat, nem jelent meg 1x sem a hozzászólásom, aztán egy idő után mind a 3...
Sorry.

bádogos 2008.08.22. 00:17:50

Akárhogy nézem ezt a szerncsétlen kontinenst, mindig oda jutok, hogy Afrikának volt néhány jó éve, amíg európai tisztviselők igazgatták, európai jogrend alapján. Előtte, utána káosz.

NJG63 2008.08.22. 00:18:18

Ez egy haborus bunos,Zentai Karoly nem biztos hogy olt,a korona tanu Friderukusz musoraban nem tudott semmi konkretumot mondani megis Zentait ragalmazva birosag ele akarja vinni a cionista bunbanda.Ezt aki tobb ember,gyereket megolt es szadista modon kinozott meg,nos ot hosnek,aldozatta magasztaljak.Golyot neki a fejebe ahogy o is ezt tette masokkal ,megneznem ahogy a geppisztoly csovebe mered ,kivancsi lennek akkor is olyan kely toltene e el a nigger pofalyat mikor a fegyver tusa az o vallanal volt.

vendég 2008.08.22. 00:38:13

Szerintem meg nem történtté valóban nem lehet tenni, megbocsátani sem lehet a gyilkosságokat, nagy árat fizet azért ami történt vele: szenvedéssel.

Megérteni amin keresztül ment...talán meglehet próbálni. A környezet volt a hibás, nem a gyerek, aki "csak" túlélni akart.

Csak sajnálni lehet. És ilyenkor jön a képbe az, hogy a hatalmi harcok hogyan teszik tönkre egykor normális emberek-etnikai csoportok-nemzedékek életét.

Ugyanez volt ötszáz éve is, tényleg nincs fejlődés?

CeKa 2008.08.22. 01:07:23

Csatlakozom VIC-hez, epp ma lattam a Blood Diamonds-ot, (mero veletlensegbol, a kolcsonzo kuldte ki, mire kikuldtek, mar nem emlekeztem mirol szolt a megrendelt film).
Aztan, ahogy neztem a filmet, hirtelen beugrott az Index cikke, amit csak most olvastam el a film utan; ez nem kamu, a ketto teljesen egybehangzo. Aztan annak legyen itt nagy szaja, aki 12 evesen, gepfegyverrel a hataban, miutan a szeme lattara gyilkoltak le a csaladjat, a falujat, kemeny agymosas utan jobban csinalja.

Merenge 2008.08.22. 09:09:05

Hali!
Nem olvastam még a könyvet, de...

Szerintem az olyan emberek miatt lehetnek háborúk, mint Convict és Ngj. A szalámisszendvics mögül gyűlölködve osztanak halált, ahelyett hogy meglátná:

-ez gyerek és sok hasonló társa csak egy rettenetes gépezet áldozata
-ha akarod észreveheted benne is az embert
-addig amíg ennyi gyűlölet van bennetek (szalámisszendviccsel) akkor milyenek lennétek frissen kinyírt családdal+bedrogozva, nem szeretnék találkozni veletek

-az igazi "ellenség" nem a puskacső másik oldalán álló EMBER (aki kb. pont azért van ott amiért te a másikon), hanem az a maroknyi, velejéig gonosz politikus, katonai vezető akiknek a háború csupán izgalmas hatalmi harc!

-ezt kéne már észrevenni és ennek tudatában szolgálni a mindenkori és bárhol a világban uralkodó hatalmi elitet!

-a fegyverek maguktól nem sülnek el!

Merenge 2008.08.22. 09:09:55

Hali!
Nem olvastam még a könyvet, de...

Szerintem az olyan emberek miatt lehetnek háborúk, mint Convict és Ngj. A szalámisszendvics mögül gyűlölködve osztanak halált, ahelyett hogy meglátná:

-ez gyerek és sok hasonló társa csak egy rettenetes gépezet áldozata
-ha akarod észreveheted benne is az embert
-addig amíg ennyi gyűlölet van bennetek (szalámisszendviccsel) akkor milyenek lennétek frissen kinyírt családdal+bedrogozva, nem szeretnék találkozni veletek

-az igazi "ellenség" nem a puskacső másik oldalán álló EMBER (aki kb. pont azért van ott amiért te a másikon), hanem az a maroknyi, velejéig gonosz politikus, katonai vezető akiknek a háború csupán izgalmas hatalmi harc!

-ezt kéne már észrevenni és ennek tudatában szolgálni a mindenkori és bárhol a világban uralkodó hatalmi elitet!

-a fegyverek maguktól nem sülnek el!

Rocky 2008.08.22. 09:12:06

Hali!
Nem olvastam még a könyvet, de...

Szerintem az olyan emberek miatt lehetnek háborúk, mint Convict és Ngj. A szalámisszendvics mögül gyűlölködve osztanak halált, ahelyett hogy meglátná:

-ez gyerek és sok hasonló társa csak egy rettenetes gépezet áldozata
-ha akarod észreveheted benne is az embert
-addig amíg ennyi gyűlölet van bennetek (szalámisszendviccsel) akkor milyenek lennétek frissen kinyírt családdal+bedrogozva, nem szeretnék találkozni veletek

-az igazi "ellenség" nem a puskacső másik oldalán álló EMBER (aki kb. pont azért van ott amiért te a másikon), hanem az a maroknyi, velejéig gonosz politikus, katonai vezető akiknek a háború csupán izgalmas hatalmi harc!

-ezt kéne már észrevenni és ennek tudatában szolgálni a mindenkori és bárhol a világban uralkodó hatalmi elitet!

-a fegyverek maguktól nem sülnek el!

(bocsi ha többször megjelent, de most küldöm el 3x és még semmi)

Zete 2008.08.22. 09:23:39

BÁDOGOSnak!
Az európai tisztviselők is képesek voltak a könyvben leírt kegyetlenkedésekre, sőt sok szőrnyűséges módszert ők találtak ki. Pl. II. Lipót belga király rémuralma a Kongói Szadadállamban máig az emberiség történelmének egyik legsötétebb fejezete: hu.wikipedia.org/wiki/II._Lip%C3%B3t_belga_kir%C3%A1ly.

Zete 2008.08.22. 09:25:40

BÁDOGOSnak!
Az európai tisztviselők is képesek voltak a könyvben leírt kegyetlenkedésekre, sőt sok szőrnyűséges módszert ők találtak ki. Pl. II. Lipót belga király rémuralma a Kongói Szadadállamban máig az emberiség történelmének egyik legsötétebb fejezete: hu.wikipedia.org/wiki/II._Lip%C3%B3t_belga_kir%C3%A1ly.

bitfighter 2008.08.22. 09:29:26

13 évesen mindenki meghúzná a ravaszt, ha a fejéhez fegyvert tartanak.

bitfighter 2008.08.22. 09:31:42

Valószínűleg nem csak 13 évesen.

Meach 2008.08.22. 09:56:02

Hááát, hiba volt elolvasni az összes kommentet. Ezek az "egy állat, egy drogos gyilkológép volt" jellegű megjegyzések nem magas EQ számra engednek következtetni.
Tételezzük fel, hogy nem önszántából lövi be magát 13 évesen az ember, majd fegyvert szögeznek a fejéhez, azzal, hogy ölsz, vagy meghalsz. Biztos vagyok benne, hogy a "fejlett" Európa akármelyik "alapvető erkölcsi nevelés"-ben részt vett gyerekéből ki lehetne hozni ugyanezt a viselkedést, amennyiben hasonló életkörülményeket teremtünk számára.

Meach 2008.08.22. 09:58:01

Hááát, hiba volt elolvasni az összes kommentet. Ezek az "egy állat, egy drogos gyilkológép volt" jellegű megjegyzések nem magas EQ számra engednek következtetni.
Tételezzük fel, hogy nem önszántából lövi be magát 13 évesen az ember, majd fegyvert szögeznek a fejéhez, azzal, hogy ölsz, vagy meghalsz. Biztos vagyok benne, hogy a "fejlett" Európa akármelyik "alapvető erkölcsi nevelés"-ben részt vett gyerekéből ki lehetne hozni ugyanezt a viselkedést, amennyiben hasonló életkörülményeket teremtünk számára.

Meach 2008.08.22. 10:05:56

Hááát, hiba volt elolvasni az összes kommentet. Ezek az "egy állat, egy drogos gyilkológép volt" jellegű megjegyzések nem magas EQ számra engednek következtetni.
Tételezzük fel, hogy nem önszántából lövi be magát 13 évesen az ember, majd fegyvert szögeznek a fejéhez, azzal, hogy ölsz, vagy meghalsz. Biztos vagyok benne, hogy a "fejlett" Európa akármelyik "alapvető erkölcsi nevelés"-ben részt vett gyerekéből ki lehetne hozni ugyanezt a viselkedést, amennyiben hasonló életkörülményeket teremtünk számára.

mamus 2008.08.22. 10:06:00

Nem olvasom el a könyvet, nekem ezekhez gyenge az idegrendszerem. Én csak azt kívánom ennek a fiatalembernek, hogy éljen teljes életet és sikerüljön minél hamarabb feldolgozni a történteket.
El sem tudom képzelni, milyen nehéz lehet ezekkel az emlékekkel, de bízom benne, hogy van annyi akaratereje, hogy a kritikus pillanatokban sem adja fel soha!

Anthonz 2008.08.22. 10:07:28

Teljesen igaza van Merenge-nek. Kurvára fogalmatok sincsen min ment keresytül. 13 éves, bedrogozott gyerek mégis mit csinált volna? Másrészt háborúban ölsz vagy ölnek, remélhetőleg soha nem kell megtapasztaljuk. Az hogy kinozta a foglyokat valóban nem túl emberséges, viszont be volt drogozva, és egyébként is afrikában teljesen más állapotok vannak összességében is, nemhiszem hogy hallottak volna a humanizmusról...

play_off 2008.08.22. 10:15:06

ZETE a linkeden ez van:

"A Wikipédiában még nincs pontosan ilyen című szócikk. "

Tényleg tanulságos. : - )

kakamatyi · http://kaka.matyko.com 2008.08.22. 10:39:53

Szeretem amikor a nagyrabecsult szerkesztok annyira hulyenek neznek, hogy el akarjak hitetni, hogy egy foldmuvelesbol elo, aztan evekig drogozott srac fogja magat es ir egy konyvet, amiben 3 szavasnal hosszabb mondatok vannak ES aztan emailinterjut is ad. Mert nyilvan vagy Mr Bodoky Tamas tanult meg mendeul vagy Ishmael angolul. (Ha valakinek tollbamondta, onnantol az mar azt irt amit akart.) Egy szegeny kirakatember egy jo ugy szolgalataban, en tamogatom azt is, hogy locsoljunk szet nyers olajat minden olajtarsasag elnokenek kertjebe.

vero 2008.08.22. 10:41:17

".... a fejlett világnak határozottan ki kell állnia az ellen, hogy a helyi konfliktusok háborúhoz vezessenek, és fel kell hagyniuk a bizonytalan helyzetű országokba irányuló fegyverszállítmányok értékesítésével."

Ha nincs AK47 kóbunkóval vernétek szét egymás fejét. Nem az eszköz a hibás.

heliox 2008.08.22. 11:00:09

Nem csak valószínűleg

(13 évesen mindenki meghúzná a ravaszt, ha a fejéhez fegyvert tartanak. Valószínűleg nem csak 13 évesen. )

hanem biztosan. Volt erre híres kísérlet, amikor árammal kínoztattak embereket. A kísérleti alanyok (nem azok akiket áramoztak) bizony megnyomták a gombot.

akárki 2008.08.22. 11:41:09

Engem mégis zavar, hogy egy tömeggyilkos vigyorog az Index címlapján.

z. 2008.08.22. 11:43:55

NJG63

"kéLY"
"pofáLYát!

no comment

zsolt 2008.08.22. 11:57:53

DDF: "kicsit mintha kormos lenne". Fejtsd már ki a fasiszta fajelméleted egy kicsit bővebben, hadd lássa mindenki milyen sötét vagy belül. Tudod azt ami úgy kezdődik hogy "genetikailag a feketék..."

Convict: A Bölcs Bíró még bölcsebb Ítélete a jóról, gonoszról és a büntetésről. Mindez érdekes olyantól aki az "Elítélt" becenevet választja magának. Csak nem sejtesz valamit a saját sorsodról is?

NJG63: Megnéznéd? ( "Golyot neki a fejebe ahogy o is ..." ). Jól esne látni ahogy megölnek még egy niggert? Ilyenkor eláraszt egy bizonyos "kély"?
Az jó, hogy így írásban is megosztod a lelked dolgait a világgal, de beszélned kellene egy orvossal is.

Srácok, szerintem áldjátok jó sorotok, hogy erről nektek csak olvasni kell, és menjetek vissza játszani...

nyitott könyvműhely 2008.08.22. 12:22:20

Sziasztok!
A könyv magyarországi kiadója nevében biztosíthatok mindenkit, hogy az interjú valódi, mi szerveztük meg Ishmael Beah amerikai kiadóján (Farrar, Straus and Giroux) keresztül. Ha bármilyen kérdésetek van a könyvvel kapcsolatban, szívesen válaszolunk.
Egyébként pedig olvassátok el, érdemes!

futyulos barack 2008.08.22. 12:34:38

Szerintem a konyv cime:
Amig ti jatszottatok...

Ami elotte van az csak egy rovid betekinto.

NJG: Teged csak szani lehet.

futyulos barack 2008.08.22. 12:56:36

Szerintem a konyv cime:
Amig ti jatszottatok...

slussz, ami elotte vancsak betekintes.

Kakamatyi, el kellett volna olvasnod a konyv honlapjat is mielott megszolalsz, te kakamatyi.

NGJ: Hogy te milyen okos vagy???

Szerintem nincs ertelme osszehasonlitani a kettot, hogy ti Magyaorszagon 13 ev helyi neveles utan meghuztatok e volna a ravaszt, vagy 13 evesen Sierra Leoneban meghuztatok e volna a ravaszt. Mikor beosoroztak mar ket eve tartott a polgarhaboru, ugyhogy az oldokles mar mindennapos lehetett.

kopasznyakú 2008.08.22. 13:13:52

az afrikai ateizmus elég durva. a népesség csökkenése sem megy békés eszközökkel arrafelé.

bammb 2008.08.22. 14:05:03

Nem tom már melyik észkapitány menti a gyereket azzal, hogy Afrikában azér nem olyan nagy ügy a gyilkosság.

Annyiszor megvádolni, ahány embert megölt. Törvény szerint annyiszoros életfogytiglant neki, ahány embert megölt. Kurvára nem értem, miért van szabadlábon.

I-brahi 2008.08.22. 14:12:16

ngj:

cionista bűnbanda? nigger?

no comment

A. 2008.08.22. 14:31:57

Egyetértek Merengével. Ja, és tényleg nem kellett volna elolvasni a kommenteket, az ember csak felhúzza magát azon, hogy mennyi barom van a világban...

.mandzsetta 2008.08.22. 15:43:08

kakamatyi:

1. nem értem, számodta miért olyan hihetetlen, hogy valaki, aki -szerinted feltehetően- gyerekkorában nem tudott írni és / vagy olvasni, és bedrogozva gyilkolászott, a rehabilitációja (és nevelés) után miért ne tudna könyvet írni? Ha jól emlékszem 16 évesen mentették meg, 10 éve él az USA-ban, elvégzett egy főiskolát... világos, írni tuti biztos megtanult.

2. valószínűleg ott tanult meg angolul is. (Azt sem tartom kizártnak, hogy az interjút készítő újságíró is tud angolul...)

Nem ártana utánaolvasni, mielőtt nekiállsz vadul ítélkezni (és baromságokat összehordani).

abandi 2008.08.22. 16:49:24

Ez most akkor mi a faszom???
A Földet védjük tőlem, vagy engem a niggerektől....???

Mourinho már nem a király 2008.08.23. 10:37:03

Abandi asszem a földet is meg az emberiséget is meg kéne védeni tőled :)

vattacukor 2008.08.23. 23:08:59

hu.wikipedia.org/wiki/Milgram-k%C3%ADs%C3%A9rlet

Ajánlom mindenkinek (főleg aki nagyon okosnak képzelve magát itt szidja a háborúban katonaként gyilkoló gyerekeket), hogy olvasson utána a Stanley Milgram-féle engedelmesség-kísérletnek. A konklúzió az, hogy a mi nagyon fejlett, akár tökfehér világunkban se kell fegyvert szorítani valakinek a fejéhez ahhoz, hogy halálra kínozzon (!) valakit. Ha valaki, aki nagyobb kutyának tűnik, felszólítja rá, akkor meg fogja tenni. Éremes azért ezt végiggondolni...

A katonákat nem értem, hogy miért kellene háborús bűnösként kezelni ha háborús helyzetben öltek... ez a háború. vagy ő öl, vagy őt ölik meg... arról nem is beszélve, hogy belegondolva, jó kevesen lennénk itt Európában, ha a különböző világháborúkból visszatért katonákat is mind kivégezték volna. tényleg, és a kivégzőket ki végezné ki? végülis öltek...

Ja még végül (bár ehhez nem találok forrást): a katonák brutalitása gyilkosságról gyilkosságra nő. Ez kutatott, bizonyított tény. Így működik az elme, ezzel próbála védeni magát.

convict 2008.08.23. 23:13:19

Merenge:
Én nem osztok halált, tőlem élhet nyugodtan. Viszont azt gondolom, hogy ezeket a dolgokat nem lehet megbocsájtani. Nem lehet meg nem történté tenni. Ő egy gyilkos marad.
Biztos szánja, bánja, ír egy könyvet a brutális gyerekkoráról, ráébreszti a gonosz fehér embereket, hogy mit tettek, amikor feltalálták az AK-47-et. Viszont ÉL. Nem úgy, mint akiket megkínzott, majd megölt.

vattacukor 2008.08.24. 11:40:19

Convict: ez színtiszta demagógia ám.

zsoltike 2008.08.25. 10:18:00

BAMMB:
"Annyiszor megvádolni, ahány embert megölt. Törvény szerint annyiszoros életfogytiglant neki, ahány embert megölt. Kurvára nem értem, miért van szabadlábon."

Nos, kenyszeritettek, hogy oljon, nem onszantabol tette amit tett.
Pragai tavasz: Minden magyar katonat akit kivezenyeltek ilyen alapon haborus bunosnek kellene nyilvanitani? Nem, mert nem onszantukbol mentek, ja es ezert kurvara nem kell bocsanatot kerni a balfasz magyar allamnak, mert nem a magyarok mentek oda, hanem pisztolyt tartottak a tarkonkhoz... Tulonk ki kert bocsanatot akarmikor is az ezer ev alatt? A ruszkiknak illene bocsanatot kerni, egyenkent, az osszes tagallamtol, az egy dolog, hogy fizetnek jovatetelt, de egyszer sem hallottam, hogy bocs fiuk es azthiszem soha nem is fogjuk...Na bocs kicsit elkanyarodtam.

vattacukor:
"A katonákat nem értem, hogy miért kellene háborús bűnösként kezelni ha háborús helyzetben öltek... ez a háború. vagy ő öl, vagy őt ölik meg..."

Igen, ez fejlett orszagokban igy van/volt, ha nem ölsz akkor teged öl meg az ellenség, vagy hadbirosag ele kerulsz.
Namost Afrikaban ez utobbi nincs, szoval ha nem olsz akkor vagy az ellenseg ol meg vagy a felettesed, kerdes es szemrebbenes nelkul, slusszpassz.

convict:
"Viszont azt gondolom, hogy ezeket a dolgokat nem lehet megbocsájtani. Nem lehet meg nem történté tenni. Ő egy gyilkos marad."

Igen, valoszinuleg soha nem fogja maganak megbocsajtani, szerintem ha nem jar el rendszeresen pszihologushoz akkor az is lehet hogy ongyilkos lesz...
Persze ha ott maradt volna Afrikaban akkor le se szarná, ugyanis teljesen mas ott az ertekrend amit te a szalamisszendvics mogul fel sem foghatsz, soha.
Voltal mar romaniaban? Az a szegenyseg semmi ehhez kepest. Voltal mar Egyiptomban? Az a szegenyseg picsafust ehhez kepest, de azt is nehez nekunk feldolgozni, hihetetlen, hoyg az emberek hogyan elnek ott, nemhogy afrikaban.
Te 10 liter vizzel huzod le a pisadat az angol wc-dben, azok ott azt sem tudjak miaz, 10 liter vizet meg 1 het alatt isznak...

Hihetetlen milyen sotetseg van egyes fejekben... De az ilyen minek kommentel? Nezzed inkabb a gyozike showt, azt talan fel birod fogni agyilag.

bazmeg

vattacukor 2008.08.25. 14:14:50

Zsoltike: ugyanazt írtam, mint te (az őt ölik meg az nem feltétlenül azt jelenti, hogy az ellenség...). Nem kell kényszeresen javítgatni. :)

Ha már a kényszeres javítgatás: pszichológus. c-vel. bocs. erre érzékeny vagyok. :D

bammb 2008.08.25. 21:40:50

vattacukor:
"A katonákat nem értem, hogy miért kellene háborús bűnösként kezelni ha háborús helyzetben öltek... ez a háború. vagy ő öl, vagy őt ölik meg..."

Szívesen válaszolok.
Nem, nem ez a háború. A katona dolga a háborúban, hogy megvédje az országát, harcoljon az ellenséggel. Nos, a fiú ilyet nem csinált. Csak egy kölyök volt a káoszban, aki egy fegyverrel a kezében beszívva öldöste az embereket, s magának közben nem esett bántódása.

Ezek háborús gaztettek voltak.
Ezért, ha tényleg megtette ezeket a dolgokat, akkor a kölyök egy háborús bűnös és meg kell vádolni.

vattacukor 2008.08.25. 22:14:18

Bammb: Nem értem, hogy tudod egy hozzászóláson belül leírni azt, hogy kölyök volt a káoszban és hogy háborús bűnösként meg kell vádolni...

Mivel kölyök volt és az ő országában ezek katonák, ő is katona lett. Az onnan nézve gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy szent célért vagy elismerten-e, de katona. Ostobaság katonákat háborús bűnökért megvádolni. Csak látszatcselekvésnek jó, mert akik miatt mennek a balhék, azokat úgyse tudják elítélni.

bammb 2008.08.26. 09:00:52

"Ostobaság katonákat háborús bűnökért megvádolni".

Maradjunk annyiban, hogy én ezzel nagyon nem értek egyet. Az ilyen háborús bűnök úgy születnek, hogy az elkövető azt hiszi, nem fogják érte felelősségrevonni.

Mondd csak. Ha igaz az, amivel Charles Zentay-t vádolják, mi a különbség közte és e fiú között?
Mindketten fiatalok voltak. Mindkét esetben káosz volt. Ne felejtsük el, hogy Zentay most bíróság elé fog állni.

Én mondok egy különbséget: a fiú több embert ölt meg.

peti 2008.08.26. 10:17:58

európai törvények értelmében a 14. életév betöltése előtt elkövetett bűncselekmények nem büntethetőek

ha egy 13 éves magyar gyerek lemészárolja 24 osztálytársát, nem büntethető, javítóintézetbe sem kerül,
legfeljebb sima intézetbe - ami nem zárt!

FRAKK 2008.08.26. 10:20:22

európai törvények értelmében a 14. életév betöltése előtt elkövetett bűncselekmények nem büntethetőek

ha egy 13 éves magyar gyerek lemészárolja 24 osztálytársát, nem büntethető, javítóintézetbe sem kerül,
legfeljebb sima intézetbe - ami nem zárt!

FRAKK 2008.08.26. 10:21:13

európai törvények értelmében a 14. életév betöltése előtt elkövetett bűncselekmények nem büntethetőek

ha egy 13 éves magyar gyerek lemészárolja 24 osztálytársát, nem büntethető, javítóintézetbe sem kerül,
legfeljebb sima intézetbe - ami nem zárt!

abandi 2008.08.26. 16:42:54

Awkward 2008.08.23. 10:37:03
Igazad van pajtás!
Alkalmazkodom is...
Remélem a Te nigger kölkeid miatt dotált suliba sikerül bealkalmazkodnom, hogy sikeresen lépjen tovább a kölyköm a jiddis nyelv-tanszékre...
Ha megtörnék...

vattacukor 2008.08.29. 14:39:29

Jajj, de tudtam, hogy valaki Zentaival fog jönni... :D

Az,hogy Zentait most egy ember megöléséért állítják bíróság elé, nem jelenti azt, hogy egyet is ölt meg. Csak azt, hogy most egy ember megöléséért állítják bíróság elé. És igen, szerintem őt is ostobaság háborús bűnösként elítélni.

Igen, az ember ilyen állat. Csoportban jobban kijönnek a kvésbé magasztos dolgai. Bármilyen csoportban való tagság (főleg az egyenruhás, pláne a katonai) egyfajta szubjektív anonimitást garantál. Lekerül a felelősség a vállről, és egy megfelelően szuggesztív ember irányításával a vezető akaratának eszköze lesz bárki. Pláne ha kellően fiatal. Eszköz.
De öljük meg, ítéljük el, ez az. Mi annyival jobbak vagyunk, hogy megtehetjük. :D

abandi 2008.08.31. 02:30:23

Végül is itten a fajok kártékony-hasznos manipulációjáról is esehet szó?
Csak is növényi szinten...
Mert akkor kérdem én, hogy MIÉRT :
- van több méreg a megengettnél a gmo termékekben...
- a szója a legveszélyesebb...
- lett kinevezve a bármilyen pollen ellenségnek...
- nincs a felfújt zöldség-gyömölcsben tizedannyi ásványianyag, vitamin mint régen...
Folytassátok...!!!
süti beállítások módosítása